Hoppa till innehåll

Hdmi Till Tv


t00ncheat

Rekommendera inlägg

Hej köpte en hdmi kabel i går och jag prova satt i den i tv och i datorn som bådå har hdmi såklart. Men de funkade inte det kommer upp ingen signal bara. Men det kommer upp på datorn att den är i och så vad gör jag för fel? Kan man få ljudet att komma från tv:n istället för datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Hej köpte en hdmi kabel i går och jag prova satt i den i tv och i datorn som bådå har hdmi såklart. Men de funkade inte det kommer upp ingen signal bara. Men det kommer upp på datorn att den är i och så vad gör jag för fel? Kan man få ljudet att komma från tv:n istället för datorn?

Sådär var det för mig också förut. Jag kopplade ihop min laptop med datorn för att titta på film som jag hade på laptopen på tv istället, mer upplevelse. Och då kom ljudet från datorn istället för tv:n.

Vet inte riktigt vad jag sedan gjorde, bara testade att stänga av och sätta på tv:n. samma sak med datorn

Tillsist så löste det sig bara ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Högerklicka på skrivbordet. Välj egenskaper/anpassa. Gå in på inställningar. Där kan du välja vilken skärm du vill använda. Närdu valt den nya skärmen så ska du kryssa i "Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm" tror jag det var. Nu ska du klicka ja på rutan som kommer upp och nu ska du använda TVn som skärm. Ifall du kryssar i "Använd den här enheten som primär bildskärm" så tror jag att TVn används som skärm efter du startat om datorn och så också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Högerklicka på skrivbordet. Välj egenskaper/anpassa. Gå in på inställningar. Där kan du välja vilken skärm du vill använda. Närdu valt den nya skärmen så ska du kryssa i "Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm" tror jag det var. Nu ska du klicka ja på rutan som kommer upp och nu ska du använda TVn som skärm. Ifall du kryssar i "Använd den här enheten som primär bildskärm" så tror jag att TVn används som skärm efter du startat om datorn och så också.

lycka till när man inte ser vad man gör^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Högerklicka på skrivbordet. Välj egenskaper/anpassa. Gå in på inställningar. Där kan du välja vilken skärm du vill använda. Närdu valt den nya skärmen så ska du kryssa i "Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm" tror jag det var. Nu ska du klicka ja på rutan som kommer upp och nu ska du använda TVn som skärm. Ifall du kryssar i "Använd den här enheten som primär bildskärm" så tror jag att TVn används som skärm efter du startat om datorn och så också.

lycka till när man inte ser vad man gör^^

 

Vad menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla på fjärkontrollen om det finns en knapp som står HDMI på. Klicka på den.

Det brukar finnas en AV knapp klicka på den och sedan brukar det finnas en sak som heter PC eller liknande! Det bör bli bild när du klickar där. Sedan brukar vi använda våra externa högtalare. Funkar "asbra"
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Högerklicka på skrivbordet. Välj egenskaper/anpassa. Gå in på inställningar. Där kan du välja vilken skärm du vill använda. Närdu valt den nya skärmen så ska du kryssa i "Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm" tror jag det var. Nu ska du klicka ja på rutan som kommer upp och nu ska du använda TVn som skärm. Ifall du kryssar i "Använd den här enheten som primär bildskärm" så tror jag att TVn används som skärm efter du startat om datorn och så också.

lycka till när man inte ser vad man gör^^

 

Vad menar du?

 

Han menar att man då har den andra änden av hdmi-kabeln inkopplad i tv:n, så man ser ingenting, eftersom man inte ställt in det än.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...