fruesgkuas Skrivet 14 December 2008 Rapport Dela Skrivet 14 December 2008 (redigerat) Hej hopsan! Igår fick min 15 åriga bror MSN viruset på sin dator (j*vla sopa) Jag har dock aldrig fått det på min egen dator... Jag vill veta: 1. Vad gör den får något PÅ datorer, typ keylogger eller spyware etc. 2. Hur får man bort den? Redigerat 14 December 2008 av fruesgkuas Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shoobree Skrivet 14 December 2008 Rapport Dela Skrivet 14 December 2008 Vad gör viruset? Skickar länkar till andra alla kontakter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 14 December 2008 Rapport Dela Skrivet 14 December 2008 Hej hopsan! Igår fick min 15 åriga bror MSN viruset på sin dator (j*vla sopa) Jag har dock aldrig fått det på min egen dator... Jag vill veta: 1. Vad gör den får något PÅ datorer, typ keylogger eller spyware etc. 2. Hur får man bort den? han har antagligen inte fått något msn virus, inte några av de som de varnar för i de dumma kedjebreven iaf, för några sådana virus finns det inte. ha har antagligen grävt lite väl långt på några skumma sidor, kör anti-virusprogrammet och ad-aware. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 14 December 2008 Rapport Dela Skrivet 14 December 2008 Dom här kan du börja med att testa med. Malwarebytes guide på svenska Guide om hur man får bort msn skräp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 15 December 2008 Rapport Dela Skrivet 15 December 2008 Skickar ut reklam och sprider sig själv till andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rememberme Skrivet 15 December 2008 Rapport Dela Skrivet 15 December 2008 Många av mina kompisar har det :( Jag får länkar som det står att man ska trycka på av dom. Vet dock inte om det är det han fick. Testa scanna datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fruesgkuas Skrivet 18 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 December 2008 oja, nog skickar han ut länkar alltid... Typ var 10-50de sekund.. -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fruesgkuas Skrivet 10 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2009 meh, fixad.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fuzioner Skrivet 10 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2009 Ad-Aware är ett tips ? ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 10 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2009 Ad-Aware är ett tips ? ...Läs inägget ovan. :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fuzioner Skrivet 10 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2009 (redigerat) oops, my fault :) Redigerat 10 Juni 2009 av Fuzioner Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TechnoLover Skrivet 11 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2009 Vet du hur du får MSN-viruset till din MSN? Det brukar komma upp en reklam som säger att du ska skriva in din MSN för att se om någon av dina kontakter är online men osynliga för dig, om du skriver in den så kan du se vilka som är osynligt online. Gör du det får du MSN-viruset till din MSN. Det den gör är att den loggar in högst 2 sekunder på någon av dina kontakters MSN och sprider en länk och sedan loggar ut igen. Länk kanske hänvisar till en bild-sida och texten kan vara "HAHAHAHAHAHAHAHA!" Klickar du på länken får din dator ett virus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.