Hoppa till innehåll

Xbox 360

Mintplanta

Rekommendera inlägg

Undrar lite hastigt och lustigt om man behöver en stor hårddisk för att spara spel på 360 ( har det inte än, planerar att införskaffa ett ), en polare sa att det var nödvändigt så jag blev lite fundersam. Det låter konstigt att det inte skulle gå att spara spel på Arcade versionen som bara ett lite minne på 256 MB. Är lite förvirrad så jag är tacksam för vettiga svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sparfiler på 360n är ganska stora... Du behöver minst 20gb...

Enbart för att spara spel? Kommer bara använda den till att spela och kolla på film.

Typ ett vanligt spel tar 1 mb att spara på Xbox 360

Men om du ska ha demos så behöver du en Hårddisk

Så med andra ord så skulle det räcka med Arcade versionen om jag bara kommer att spela?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sparfiler på 360n är ganska stora... Du behöver minst 20gb...

Enbart för att spara spel? Kommer bara använda den till att spela och kolla på film.

Typ ett vanligt spel tar 1 mb att spara på Xbox 360

Men om du ska ha demos så behöver du en Hårddisk

Så med andra ord så skulle det räcka med Arcade versionen om jag bara kommer att spela?

Ja, men ska du ladda ned saker, typ tillägg till spelen, så lär det skita sig.

Sen tar vissa spel upp ganska många megs i bara sparfiler också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är värt att lägga ner 300:- till så får du ett Xbox 360 Premium istället för Arcade. Du vet aldrig om det kommer ett tillägg till ett spel som du behöver ladda ner. Eller om t'ex MP ärhel tmuppat i ett spel så kanske det kommer en uppdatering som gör MP spelbart igen. Men om du inte har en hårddisk så kan du inte ladda ner uppdateringen. Tänk också på att en Xbox 360 hårddisk kostar mellan 1000-1500 om du bara köper hårddisken. Därför är det helt klart mer värt att köpa ett Xbox 360 Premium.

Köp detta, du kommer inte bli besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är värt att lägga ner 300:- till så får du ett Xbox 360 Premium istället för Arcade. Du vet aldrig om det kommer ett tillägg till ett spel som du behöver ladda ner. Eller om t'ex MP ärhel tmuppat i ett spel så kanske det kommer en uppdatering som gör MP spelbart igen. Men om du inte har en hårddisk så kan du inte ladda ner uppdateringen. Tänk också på att en Xbox 360 hårddisk kostar mellan 1000-1500 om du bara köper hårddisken. Därför är det helt klart mer värt att köpa ett Xbox 360 Premium.

Köp detta, du kommer inte bli besviken.

Jo jag läste det på ett annat forum. Räknade ut att jag sparar dryga tusenlappen om jag köper ett Premium då nyttiga tillbehör ingår. Redigerat av Mintplanta
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...