Hoppa till innehåll

Webbaserat Spel


Kerby
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har börjat göra ett webbaserat spel med min brorsa som poängen är att reffa folk. Alltså skicka en länk till dom så dom joinar. Det här är första gången jag gör ett webbaserat spel. Jag hade tänkt att jag skulle göra så att man kan bygga en by med olika sorters hus och liknande. Då om nån som va bra på att rita hus kunde hjälpa mig skulle ja bli glad. Självklart kommer ni i credits.

 

1. Det ska finnas en bakgrund med lite träd, sten och en gruva. Liknande tribal wars, men inte riktigt. (Lägg inga hus på bakgrunden!) Bakgrunden ska vara 600x300 pixlar.

 

2. Det ska finnas ett tält, några vanliga hus (inte radhus :S), grillplats (kan va ganska liten), torg, typ ett main center/bas eller liknande(inte för avancerat).

 

3. och så några gubbar om nån kan göra. Det viktigaste är arbetare. Den ska ha ganska simpla och kanske smutsiga kläder. Det ska bara vara en bild av en arbetare. inte något rörligt. ca 32x64, behöver inte vara exakt.

 

Ni kan posta bilder här eller skicka dom via epost ([email protected]) eller adda mig på msn å skicka.

 

Ge gärna idéer också

 

http://villagers.mine.nu

Redigerat av Kerby
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har börjat göra ett webbaserat spel med min brorsa som poängen är att reffa folk. Alltså skicka en länk till dom så dom joinar. Det här är första gången jag gör ett webbaserat spel. Jag hade tänkt att jag skulle göra så att man kan bygga en by med olika sorters hus och liknande. Då om nån som va bra på att rita hus kunde hjälpa mig skulle ja bli glad. Självklart kommer ni i credits.

 

1. Det ska finnas en bakgrund med lite träd, sten och en gruva. Liknande tribal wars, men inte riktigt. (Lägg inga hus på bakgrunden!) Bakgrunden ska vara 600x300 pixlar.

 

2. Det ska finnas ett tält, några vanliga hus (inte radhus :S), grillplats (kan va ganska liten), torg, typ ett main center/bas eller liknande(inte för avancerat).

 

3. och så några gubbar om nån kan göra. Det viktigaste är arbetare. Den ska ha ganska simpla och kanske smutsiga kläder. Det ska bara vara en bild av en arbetare. inte något rörligt. ca 32x64, behöver inte vara exakt.

 

Ni kan posta bilder här eller skicka dom via epost ([email protected]) eller adda mig på msn å skicka.

 

Ge gärna idéer också

 

http://villagers.mine.nu

Låter jättebra men jag är inte bra på sånt xD, men iaf. Kan du göra register page osv?? och design?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har börjat göra ett webbaserat spel med min brorsa som poängen är att reffa folk. Alltså skicka en länk till dom så dom joinar. Det här är första gången jag gör ett webbaserat spel. Jag hade tänkt att jag skulle göra så att man kan bygga en by med olika sorters hus och liknande. Då om nån som va bra på att rita hus kunde hjälpa mig skulle ja bli glad. Självklart kommer ni i credits.

 

1. Det ska finnas en bakgrund med lite träd, sten och en gruva. Liknande tribal wars, men inte riktigt. (Lägg inga hus på bakgrunden!) Bakgrunden ska vara 600x300 pixlar.

 

2. Det ska finnas ett tält, några vanliga hus (inte radhus :S), grillplats (kan va ganska liten), torg, typ ett main center/bas eller liknande(inte för avancerat).

 

3. och så några gubbar om nån kan göra. Det viktigaste är arbetare. Den ska ha ganska simpla och kanske smutsiga kläder. Det ska bara vara en bild av en arbetare. inte något rörligt. ca 32x64, behöver inte vara exakt.

 

Ni kan posta bilder här eller skicka dom via epost ([email protected]) eller adda mig på msn å skicka.

 

Ge gärna idéer också

 

http://villagers.mine.nu

Låter jättebra men jag är inte bra på sånt xD, men iaf. Kan du göra register page osv?? och design?

 

jag har ju en register page. Vad menar du med design?

Register sidan funkar inte för tillfället men ja fixar de nog inom en timme.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sorry kan ej men när den e fäedig så säg till så testar jag derekt

Du kan testa nu, man kan registrera sig, men jag har inte gjort så mycket funktioner på den än. Dvs man kan inte göra så mycket saker på den just nu. Men du kan gärna göra ett account. Redigerat av Kerby
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...