Hoppa till innehåll

Jag Är Så Nervös!

Rhino

Rekommendera inlägg

• 3 månader senare...
  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Känn dig självsäker! Träna lite och räck bara upp handen när du verkligen vet och tänk på innan vad du ska säga. Om det är en fråga typ "vad är huvudstaden i Serbien?" och alla besserwissers viftar med armen, tänk först efter...

Är det Skopje eller Tirana... nej, jag vet inte. Belgrad? Ja! Så du inte bara kastar upp och vrålar "Rom!".

Var självsäker men ta bara svar som låter rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Tja!

Jag är en kille som går i 6:an som är typ jordens mest nervöse pöjk, VARJE gång någon lärare pekar på mig så glor jag bara på henne o säger inte ett knyst, sen börjar jag typ raggla med rösten och ba: ne,eejj,.. jag.. kan intee...

alltså det är SÅÅÅ jobbigt :( jag vet inte vrf jag är en sån person :( också för det andra: JAG GLÖMMER LÄXORNA JÄMT! Jag måste alltid fråga läraren eller kompisen om vi hade läxa tills imorrn, fröken blir mer sur och jag blir mer ledsen och tankspridd över min nervös'het.. :( det är hur jobbigt som helst, om någon skulle kunna hjälpa en nervös 11 åring?

På fritiden är jag sprallig och sitter mycket vid datorn, har några kärleks problem, som en ''vanlig'' 11 åring, alltså kan någon bara hjälpa mig, jag glömmer, jag blir mer nervös, snart pallar jag ingenting, jag komemr börja skolka nästan annars. det är kris!

Jag behöver hjälp!

/FatBall - den nervöse.. :(

Går du i sexan och är 11 år O.o?

Men vänta, det är ju normalt kom jag på

.

De flesta är ju 12 år.

Gör såhär:

Säg till dina föräldrar att stänga av internet och för att dom ska sätta på det igen ska du göra läxorna först. (Skriv en liten notis lapp att du har läxor i skolan!)

När du gjort klart läxorna kan du nörda vid datorn (Jag känner mig inte ensam längre :D)

Jag skolkar faktist just nu, börja ALDRIG med det! Då kanske du måste gå om en klass och det innebär mera läxor, mindre dator!

Angående läraren, prata med dina föräldrar om det. Du kan växa ur det.

Jag är skitpirrig när jag t.ex ska uppträda för mina klasskamrater, men det klarar jag.

Det är ungefär 20-30 st i min klass.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...