Zuakje Skrivet 20 December 2008 Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 Hej, jag fick inte med en skiva när jag köpte min dator, med Vista Home premium på. Jag har ju min Serial-kod och undrar om det går att låna en skiva från en kompis/eller bränna en skiva själv och sedan använda sin egen kod? Eller hör skivan till sin serial? mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 20 December 2008 Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 Hej, jag fick inte med en skiva när jag köpte min dator, med Vista Home premium på. Jag har ju min Serial-kod och undrar om det går att låna en skiva från en kompis/eller bränna en skiva själv och sedan använda sin egen kod? Eller hör skivan till sin serial? mvhja, har du serialnyckeln får du låna andras skivor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zuakje Skrivet 20 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 Hej, jag fick inte med en skiva när jag köpte min dator, med Vista Home premium på. Jag har ju min Serial-kod och undrar om det går att låna en skiva från en kompis/eller bränna en skiva själv och sedan använda sin egen kod? Eller hör skivan till sin serial? mvhja, har du serialnyckeln får du låna andras skivor. Okej, men laddar jag ner och bränner ut vista på en skiva, och använder min serial? Funkar det då? olagligt kanske men tror du att det kommer funka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 20 December 2008 Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 (redigerat) Hej, jag fick inte med en skiva när jag köpte min dator, med Vista Home premium på. Jag har ju min Serial-kod och undrar om det går att låna en skiva från en kompis/eller bränna en skiva själv och sedan använda sin egen kod? Eller hör skivan till sin serial? mvh ja, har du serialnyckeln får du låna andras skivor. Okej, men laddar jag ner och bränner ut vista på en skiva, och använder min serial? Funkar det då? olagligt kanske men tror du att det kommer funka? [EDIT: SÅG FEL]Ja, det kommer funka och det är lagligt. Redigerat 22 December 2008 av ForlorN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Payback Skrivet 20 December 2008 Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 Tror det borde funka om du fixar det på "alternativa sidor som man inte får prata om på fuska.se XD" Fast då brukar man få med en olaglig sak som stänger av aktivering... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 20 December 2008 Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 Det är helt okej eftersom du har serial. Om man skulle ha en olaglig kopia skulle man bara behöva en ny CD-nyckel, inte en ny cd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 21 December 2008 Rapport Dela Skrivet 21 December 2008 Hej, jag fick inte med en skiva när jag köpte min dator, med Vista Home premium på. Jag har ju min Serial-kod och undrar om det går att låna en skiva från en kompis/eller bränna en skiva själv och sedan använda sin egen kod? Eller hör skivan till sin serial? mvh ja, har du serialnyckeln får du låna andras skivor. Okej, men laddar jag ner och bränner ut vista på en skiva, och använder min serial? Funkar det då? olagligt kanske men tror du att det kommer funka? Då tar jag ett leap of faith och säger att det skulle funka. Kan inte se problemet med det eftersom du först köpte det och inte fick med någon skiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 21 December 2008 Rapport Dela Skrivet 21 December 2008 (redigerat) Okej, men laddar jag ner och bränner ut vista på en skiva, och använder min serial? Funkar det då? olagligt kanske men tror du att det kommer funka? Det är helt lagligt eftersom att du har koden som bevis för att du äger varan, skivan är spelar ingen roll. Det kan jag inte tala om här, för att det bryter mot §3.7.Ännu en random n00b som tror att han kan nåt medans han snackar skit. edit: Ojdå, såg inte att du var du-vet-vem, ber om ursäkt. Men du har iallafall fel :) Redigerat 21 December 2008 av Ubuntu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 21 December 2008 Rapport Dela Skrivet 21 December 2008 Det kan jag inte tala om här, för att det bryter mot §3.7.Ännu en random n00b som tror att han kan nåt medans han snackar skit. edit: Ojdå, såg inte att du var du-vet-vem, ber om ursäkt. Men du har iallafall fel :) Vadå fel? Han frågar ju vart man kan ladda ner vista? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 22 December 2008 Rapport Dela Skrivet 22 December 2008 Det kan jag inte tala om här, för att det bryter mot §3.7. Ännu en random n00b som tror att han kan nåt medans han snackar skit. edit: Ojdå, såg inte att du var du-vet-vem, ber om ursäkt. Men du har iallafall fel :) Vadå fel? Han frågar ju vart man kan ladda ner vista? Nej, han frågar om det är lagligt att ladda ner vista om han använder sin egna serial, och det är 100% lagligt ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 22 December 2008 Rapport Dela Skrivet 22 December 2008 Det kan jag inte tala om här, för att det bryter mot §3.7. Ännu en random n00b som tror att han kan nåt medans han snackar skit. edit: Ojdå, såg inte att du var du-vet-vem, ber om ursäkt. Men du har iallafall fel :) Vadå fel? Han frågar ju vart man kan ladda ner vista? Nej, han frågar om det är lagligt att ladda ner vista om han använder sin egna serial, och det är 100% lagligt ;) Förlåt, jag såg fel. :P Jag instämmer, det är lagligt att ladda ner Vista om du har köpt en licens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 22 December 2008 Rapport Dela Skrivet 22 December 2008 Får bara hälsa alla att ni är något som är motsatsen till smarta, osmarta alltså för er som inte förstår. De sparar ned på pengar genom att inte bränna ut Vista på skivor så det ligger som en extra partition på datorn, oftast partition (D:) Det följer även med ett program som ska göra så att man bränner ut denna partition. Annars kan man omformatera Windows Vista utan skiva, klicka bara F10 under uppstarten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.