Hoppa till innehåll

Vad Ska Jag Ha För Ram?


klister92
 Dela

Rekommendera inlägg

Eller ta reda på vad din dator heter så kan nog dom på affären hitta rätt.

Det gjorde i alla fall alina till mej.

Saken är det att den är specialbyggd.

Jag ser nu att den bara använder ett ramminne. Det betyder att jag bara kan köpa ett nytt isåfall va? för det borde ju inte finnas en eller flera extra platser?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Jag funderar på att uppgradera mitt ramminne men vet inte vilken sorts ram jag ska skaffa?

Jag har en bifogad bild för att försöka hjälpa (klaga inte om den inte hjälper för jag är sämst på datorer).

Det känns som att du inte har en nyaste datorn så jag antar att du har ramminnet som heter DDR, alltså inte DDR2 eller DDR3.

Men öppna din dator genom att skruva upp skruvarna på sidan. Sedan så lägger du ned datorn och så tittar du på ditt ramminne. Det ser ut som långa rektangulära små kort, oftast gröna. Koppla loss den genom att trycka på de små (oftast) vita kontakterna och lyft upp kortet. Sedan så brukar det finnas en klisterlapp där det står Serienummer eller Artnummer till minnet. Berätta sedan vad det står.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...