Hoppa till innehåll

Bara Pokemon!


slapparen
 Dela

Rekommendera inlägg

I mitt Emerald så har jag Metagross, Raichu, Ninetales och Swampert, snart även Slaking. Jag kan ju ha en till men jag vet inte riktigt vilka jag ska ta, hade Sandslash, Sableye och Aggron men de byttes ut mot Metagross och Slaking. Ninetails och Raichu är jättebra att ha som ett dubbelmatch-par men båda förlorar mot mark-typer så jag tänkte skaffa en Ludicolo men jag tycker att Swampert är en jättebra vattenpokémon.

Om du vill ha ett sweaper team så kan jag föreslå Raichu, Ninetails och Alakazam. Alla tre med en natur som sänker attack. Bra tanks är Metagross, Ludicolo och Slaking. Vad Metagross har för natur spelar ingen roll, EV träna den egenskap som sänks, Ludicolo ska ha sänkt attack och höjt försvar eller spec.försvar. Slaking ska ha höjt spec.försvar.

Andra bra pokémon är Gengar med Hypnosis, Dream Eater, Psychic och Confuse Ray, sänkt attack och höjd spec.attack. Slowbro och Gyarados båda har jag bara haft i Crystal så det kan finnas bra saker och dåliga som jag inte riktigt vet om. Dragonite och Salamence är superstarka men jag har aldrig använt dem. Orka inte leta efter eller träna dem.

Attackerna jag har är på...

Swampert: Takedown, Earthquake, Surf och Ice Beam

Raichu: Thunder, Quick Attack, Double Team och Thunder Bolt. Jag har tänkt träna upp min Pikachu med Volt Tackle och byta ut Thunder så att jag träffar med min starkaste attack.

Ninetails: Quick Attack, Will-O-Wisp, Confusion och Flamethrower

Metagross: Iron Defence, Psychic, Meteor Mash och Hyper Beam. Hyper Beam har jag tänkt byta ut men jag vet inte mot vad.

Sandslash: Earthquake, Sandstorm, Sand-Attack och Swift

Sableye: Faint Attack, Confuse Ray, Shadow Ball och Night Shade

Aggron: Metal Sound, Take Down, Iron Tail och Hidden Power (Is-typ, om jag kommer ihåg rätt)

Alakazam (2 st): Psychic, Recover, Trick och Reflect/Hidden Power (Flyg-typ, tror jag)

Slaking: Yawn, Strenght, Slack Off och Earthquake

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

håller på att leta efter det ultimata teamet, har hittat pokemon med få svagheter och stor potential, dock är de inte jättekraftiga, så jag letar efter varianter som är starkare. mitt team just nu (på nettbattle):

 

Sebleye

Dig, Faint Attack, Ice punch, Psychic

EV-tränad för att kompensera dess svagare stats (eftersom jag är kass på EV-träning)

 

Medicham

Fire punch, Hi jump kick, Rock slide, Shadow ball

EV-tränad för att kompensera dess svagare stats

 

Kingdra

Dragonbreath, Ice beam, Mimic, Surf

EV-tränad för att kompensera dess svagare stats

 

Muk

Flamethrower, Giga drain, Sludge bomb, Thunderbolt

EV-tränad för att kompensera dess svagare stats

 

Snorlax

Earthquake, Rock slide, Solarbeam, Surf

EV-tränad för att kompensera dess svagare stats

 

Skarmory

Counter, Drill peck, Rock slide, Steel wing

EV-tränad för att kompensera dess svagare stats

 

Funderar vilken jag ska börja med, just nu är det Sebleye, men kanske ska prova med Skarmory, om jag inte uppdaterar teamet snart då.

Teamet är svag mot: Fire, electra, fight, ground, slying, psychic, ghost, dragon

 

Teamet har följande typer av attacker:

2 Fire

2 water

1 electra

1 Grass

3 Ice

1 fight

1 posion

2 ground

1 flying

1 psychic

3 Rock

1 Ghost

1 Dragon

1 Dark

1 Steel

 

någon av mina pokemon är alltid super effektiv mot den jag möter, om det inte är en Sebleye som inte har några svagheter.

 

och om ni känner för att kommentera, så har jag räknat på detta, alltså verkligen räknat, men lite konstruktiv kritik och tips är ju alltid att tacka ja till, men inga ogrundade idiotkommentarer isåfall. :)

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave, byt ut Sableyes Dig mot Shadowball och ev-träna den i speed och special attack eller båda försvaren. Se till så att du har en natur som sänker attack

tack för att du har lust att kommentera mitt team men gå till den andra tråden, detta teamet här är inte fullt uppdaterat, men fixar EV-träningen och nature:n Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Är på 5:e gymmet på FireRed och har en Charizard i lv. 67 :D

Just nu har han attackerna:

Fly

Flamethrower

Brick Break

Fire Spin

 

Men när jag närmar mig E4:an så hade jag tänkt mig dessa:

Fly

Heat Wave

Dragon Claw

Brick Break

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

På ruby har jag metagross lv.62 meteor mash psychic sludgebomb iron defense, groudon lv.63 earthquake fire blast slash ancientpower, rayquaza lv.82 outrage dragon claw fly hyperbeam, flygon lv. 62 dragonbreath crunch sandstorm fire blast, salamence lv.64 dragonbreath return fly fire blast. Jag ska ha latios i teamet så snart jag fångat den, och jag funderar på att byta ut flygon mot någon annan men jag vet inte vilken. Om jag får en latias ska den iallafall vara med.

Ps. Det ser oläsligt ut men om du läser ordentligt utan att hoppa så går det att se. Ds.

Redigerat av Yoshihi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...