Hoppa till innehåll

Senast Avklarade Spel?


The Moose
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 808
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

The Conduit

 

The Conduit är repeterande. Och det håller jag fast vid. Även in i sista biten av spelet möter jag samma fiender om och om igen. Dom må se anorlunda ut men det är samma princip. Sista delen av spelet är också den sämsta delen. Man har tappat all nyfikenhet om vad The Conduit innebär, storyn tappar intresse och man vill nästan skynda på lite, vilket aldrig ska få hända i ett spel! I den näst sista banan anser jag att direktiven man får förklaras dåligt och detta resulterade i att jag dog ett flertal gånger och fann ett extremt störande moment. Fienderna var överallt, dom träffade mig var jag än befann mig även fast jag tog skydd bakom dom bredaste väggarna. Dom kom hela tiden i vågor och tog aldrig slut, bokstavligt talat. Det slutade med att jag var tvungen att "nooba" mig den banan och sänka svårighetsgraden.

 

http://i725.photobucket.com/albums/ww251/Ytoabn08/the-conduit-2.jpg

Siktet inställt...

 

Nu kanske jag råkar kläcka ut mig någon spoiler. Eller inte. Spelet avslutas med att du lyckas besegra "The Trust" i och med att du stormar deras huvudbyggnad, hackar deras system och utplånar dess armé... I princip. I storyn finns mycket smådetaljer som jag aldrig orkade snappa upp eller fann intresse för och därmed den dåliga förklaringen av hur slutet gick till.

 

http://www.shacknews.com/images/generated/48e525a243922_featured_without_text_conduit.jpg

Dessa flygare är extremt irriterande varelser som ger aldrig upp

 

Storyn var faktiskt intressant i början och jag blir lite bitter över att detta inte fungerade genom hela spelet. Storyn gick över till det uppenbara och det var aldrig några överraskningar.

 

Gameplay från The Conduit

 

Nu till det positiva om The Conduit. Spelet lyckas till en viss mån klistra fast dig framför ditt Wii en del timmar och man har riktigt kul med spelet. I början känns det revolutionerande att med rörelsekänsligheten kontrollera sina skjutvapen och det fungerar faktiskt förvånansvärt bra. Kontrollen blir aldrig något problem i spelet vilket man kan ana, tvärtom är den faktiskt riktigt skön. Grafiken kan på något sätt inte konkurrera med FPS-spel till Xbox 360, PS3 eller såväl som PC, men det gör heller inget! Grafiken är inte ful utan känns istället passande till Wii och just till detta spelet. The Conduit har också ett multiplayer läge vilket gör att spelet håller lite längre!

 

http://www.shacknews.com/images/generated/4851a247ebb5e_featured_without_text_conduit_tops.jpg

Fight 'til the end...

 

The Conduit får 7/10 för ett bra försök på ett helt okej FPS som tyvärr inte räcker helt i slutändan.

 

Följ min spelblogg!

 

http://loading.se/blogg.php?user_id=10691&blogg_id=16745

Redigerat av The Moose
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bumpar lite här, trådar som den här ska vara aktiva :D

 

Jag klarade precis ut Killzone 2, skit kul FPS med grym grafik.

Tycker det var skit svårt. Spelade på det näst lättaste, men jag spelar inte så mycket first-person-shooter så det kan vara det också. Nu ska jag dra online och kolla om det är kul B)

http://59.42.241.184:82/gate/big5/images.dayoo.com/game/69283/site1/20090701/5918238145643200350.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bumpar lite här, trådar som den här ska vara aktiva :D

 

Jag klarade precis ut Killzone 2, skit kul FPS med grym grafik.

Tycker det var skit svårt. Spelade på det näst lättaste, men jag spelar inte så mycket first-person-shooter så det kan vara det också. Nu ska jag dra online och kolla om det är kul B)

http://59.42.241.184:82/gate/big5/images.dayoo.com/game/69283/site1/20090701/5918238145643200350.png

Onlineläget är den bästa delen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Batman Arkham Asylum

 

Har väntat på detta spel i ungefär ett år, nu när jag köpt det så inser jag att det är en av dom bästa spelen jag någonsin har spelat.

Det kostade 562 kr och var värt varenda öre.

Jag hade inte spelat nått tidigare Batman spel, men jag ville definetivt ge detta en chans.

 

Härmar The Moose en aning

 

Storyn
Du är Batman, jokern är påväg att bli infängslad i Arkham Asylum. Men såklart rymmer (:rolleyes:) han och skapar oreda i hela Arkham Asylum. Ditt uppdrag: stoppa jokern!

 

Röstskådespeleriet är fantastiskt, storyn är grym och deras personligheter passar perfekt.

 

 

Grafik
Ett av dom snyggaste spelen 2009 imo, miljöerna är snygga och väldigt varierande.

Ena stunden är du i trädgården, andra stunden är du i en grotta osv.

Karaktärsmodellerna är väldigt bra gjorda men ibland kan animationerna bli lite hackiga, men det är nice.

 

Gameplay
Waow! Gameplayen är den bästa delen i spelet.

Jag älskar fighting-systemet, du slår nog så han gör en volt, du gör en bakåthandvolt och sparkar en kille rakt i ansiktet så han snurrar i luften så han landar med ansiktet på ett räcke, du tar upp en kille och kastar in han i en annan.

Det bästa med fighting-systemet är när man knockar den sista fienden så blir det slow-motion och det zoomas in på han.

Det finns 9 olika sätt man kan knocka en fiende medans man slåss.

 

Det innehåller även stealth delar.

Du behöver bara komma upp bakom nån och trycka Y så gör du en Silent Takedown.

Om du hänger i en gargoyle och trycker Y när någon är under dig så tar du upp han och knyter fast han i gargoyln och släpper han och låter han dingla där.

 

Awesome!

 

Bossarna
Bossarna i spelet är väldigt bra, den första bossen i spelet trodde man skulle vara en "armor-kille" eller liknande.

Men då dök Bane upp.

post-73505-1254426778_thumb.jpg

 

Bossarna i resten av spelet äger, framför allt "små bossar".

3 meter höga muterade fångar i Arkham.

 

 

Innehåll
Det finns 240 secrets, 42 character bios, 12 character trophies, 20 uppgraderingar, 8 Batman gadgets och 16 challenge-rooms.

 

Jag har hittat alla secrets och låst upp allt, jag älskar challenge-room.

Det är 16 st olika varav 8 stealth och 8 fighting.

Dom senare fighting challenges blir förjävligt svåra, men det är värt tiden om man vill få guld på allt.

 

Till PS3 så kan man spela som jokern.

 

 

Slutsats
Batman Arkham Asylum är en av dom bästa spelen jag någonsin har spelat, allting var perfekt.

Ett absolut måste till alla.

 

10/10

Nice, blir la att köpa det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bumpar lite här, trådar som den här ska vara aktiva :D

 

Jag klarade precis ut Killzone 2, skit kul FPS med grym grafik.

Tycker det var skit svårt. Spelade på det näst lättaste, men jag spelar inte så mycket first-person-shooter så det kan vara det också. Nu ska jag dra online och kolla om det är kul B)

http://59.42.241.184:82/gate/big5/images.dayoo.com/game/69283/site1/20090701/5918238145643200350.png

Sant!

 

Killzone 2 och Uncharted hade nog varit dom 2 första spelen jag köpt om jag hade PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...