Hoppa till innehåll

Asrock Motherboard...


D48

Rekommendera inlägg

tja på er alla.

jag har ett ASRock motherboard.. vet f*n inte vad det är för ngn skit men det är inbyggt gaffekort i det, men jag skulle vilja köpa ett nytt grafik-kort till det men moste jag byta moderkort då också eller? eller kan jag bara köpa ett grafik-kort och sätta i för det sitter inget grafik-kort i ngn av platserna för det. sen så bara installera?

 

eller moste jag skaffa ett nytt moderkort också?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skriv vad du har för modell, asrock är bara namnet på tillverkaren (asus budget kort om jag inte är helt ute och cyklar). Men oftast så när dom har inbyggt graffe så har dom även minst en PCI-E 16x port.

aa det är en eller 3 portar.. kan skicka inte en bild sen imorn :) aa jag tänkte det va budget skit! hella datorn är skit.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eller ja hela är inte det men skit samma.

modell: ASRock AM2NF6G-vsta. står sen att det 1 x PCI Express Graphics slot, 1 x PCIExpress x 1 slot NCQ, and "Hot plug" functions.

 

så.. det menas med att man kan sätta i ett gaffekort right?

 

iaf, jag googla lite och hitta fakta: http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/AM2NF6G-VSTA/g1.htm

bild på hur min ser ut..

 

HAHAHA! :D titta på dom

verkar som om man moste ha boot XD Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aa ok florom det viste jag iaf att det va den, men går det bara sätta i ett kort där och installera det eller så funkar det bra ? med tanke på att det är ett integerat kort i...

När du sätter i ett grafikkort i PCI-E platsen så avaktiveras det interna automatiskt.

Det du ska tänka på är att om du köper ett kraftfullt grafikkort så kanske ditt nätagg inte räcker till.

Redigerat av typpe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aa vet... mitt agg är på 240Watt skulle jag tro så det blir lite till jag moste köpa om jag ska byta.

men vad ska man tänka på om man ska köpa ett nytt gaffe? om det tex är ett GeForce 8800GT. moste jag tänka på mer än agg och det?

Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...