ArgSnickare Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 (redigerat) Jag ska köpa en ny datorskärm och behöver lite hjälp med att hitta en bra. Lite krav är: - Över 20" - Komponent(1080P) och VGA ingång - 5ms eller bättre responstid - Widescreen - Ej analog - Full HD med upp till 1080p Jag vill kunna ha inkopplat mitt Xbox 360 (med HD kvalité) och datorn samtidigt och den ska inte kosta över 3000kr. Jag vill helst inte beställa den från internet heller. Jag har hittat den här också och undrar om den är bra. Fråga gärna om ni undrar något. P.S. Den som hittar någon bra som jag sen köper får 300fm (kan höjas) EDIT: eftersom tråden har blivit lite slö höjer jag till 1000fm! Redigerat 10 Januari 2009 av 940220 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Den här ska du ha B) Klicka häär Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Den som ChipZ länkade ska nog gå bra. Har en sån fast med 24'' istället. Använder den till att spela Ps3 på med full-HD. Fungerar prima. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Glöm inte DVI ingång Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Payback Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Varför inte VGA + DVI? VGA för 360, DVI för Datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 6 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 (redigerat) vad är DVI ingång då? VGA är väl en sån man kopplar från datorn till skärmen? :o Det är en sån här kabel jag har till xbox 360 (se bilden jag laddar upp), det är väl en HDMI kabel? Redigerat 6 Januari 2009 av 940220 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 vad är DVI ingång då? VGA är väl en sån man kopplar från datorn till skärmen? :o Det är en sån här kabel jag har till xbox 360 (se bilden jag laddar upp), det är väl en HDMI kabel? Det är en komponentkabel. Detta är en HDMI-kabel: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 6 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 är det någon skillnad på bilden mellan HDMI och komponent? och vad behöver jag för ingång i skärmen för en komponentkabel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 Bildkvaliten är den samma, både HD komponent som du hade och HDMI klarar 1080p. För att köra in komponentkabel behöver du en komponent ingång, det är vanligt på platt-tv idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 Har för mig att HDMI-kabel ger lite bättre bild än komponentkabel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 vad är DVI ingång då? VGA är väl en sån man kopplar från datorn till skärmen? :o DVI är nyare än VGA och ger bättre bild, det är inte så jättestor skillnad men om man kör på högre uppläsningar är det viktigt att man har DVI, om du kolla bakom datorn ser ser du förmodligen en DVI och en VGA utgång om den inte är för gammal http://www.3dflightsim.com/articles/DVI_connector.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 6 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 (redigerat) Bildkvaliten är den samma, både HD komponent som du hade och HDMI klarar 1080p. För att köra in komponentkabel behöver du en komponent ingång, det är vanligt på platt-tv idag. Har den skärmen som ChipZ postade HD komponentkabel ingång då? vad är DVI ingång då? VGA är väl en sån man kopplar från datorn till skärmen? :o DVI är nyare än VGA och ger bättre bild, det är inte så jättestor skillnad men om man kör på högre uppläsningar är det viktigt att man har DVI, om du kolla bakom datorn ser ser du förmodligen en DVI och en VGA utgång om den inte är för gammal http://www.3dflightsim.com/articles/DVI_connector.jpg Min har bara VGA, ingen DVI. Redigerat 6 Januari 2009 av 940220 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.