Gäst Mindtwistah Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 För bara någon dag sedan märkte jag något konstigt på min laptop. Efter cirka 2-4 timmar av spelande så stängs datorn av helt plötsligt. Jag misstänker starkt överhettning, då den är skitvarm när den stängs av. Jag slog på Everest och tittade på temperaturen. http://filesmelt.com/Imagehosting/pics/ce6308038cf1da616df59471899d95ff.jpg Ifall jag har rätt, så är det där extremt varmt, även för en laptop.. Vad kan jag göra? Kan jag få mina fläktar att prestera bättre? Måste jag installera en ny fläkt/kylpasta? Går det ens för laptops? :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 Kan inte mycket om vad som funkar på laptops och inte men du borde kunna köpa en sådan här: http://www.coolstuff.se/laptopCooler. Dock är det ju ett väldigt klumpigt alternativ. Men kylpasta borde väl funka även på en laptop? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 Kan inte mycket om vad som funkar på laptops och inte men du borde kunna köpa en sådan här: http://www.coolstuff.se/laptopCooler. Dock är det ju ett väldigt klumpigt alternativ. Men kylpasta borde väl funka även på en laptop? Kylpasta kyler ju inte datorn, det används för att leda värme bättre mellan två ytor, som tex. en kylare och CPU'n. Laptops har oftast bara fläktar så kylpasta lär inte hjälpa dig. Finns inte så mycket att göra igentligen, laptops är inte helt gjorda för att spela på till skillnad från stationära. Men underklocka kan du alltid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 Min laptop överhettades också förut, bara att sätta dammsugar-munstycket mot fläkten o alla håll på undersidan av laptopen och suga ut allt damm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 Du får skaffa sån kylar platta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 7 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2009 Jag dammsög fläkten lite, och nu är tempen normal igen! :D http://filesmelt.com/Imagehosting/pics/fc82d0702a9438bcf4511a9f81574baf.jpg Nu har medeltempen sänkts med cirka 10-15 grader :F Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2009 Uhm, du vet tydligen inte att fläkten kan skadas rejält mycket om du damsuger den och låter den rotera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2009 Uhm, du vet tydligen inte att fläkten kan skadas rejält mycket om du damsuger den och låter den rotera?Det beror på hur kraftigt han suger/hur nära han håller munstycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2009 Uhm, du vet tydligen inte att fläkten kan skadas rejält mycket om du damsuger den och låter den rotera?Det är ett under att mina fläktar funkar isåfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2009 Uhm, du vet tydligen inte att fläkten kan skadas rejält mycket om du damsuger den och låter den rotera?Det är ett under att mina fläktar funkar isåfall. Nja, det är bara vad jag läste i PC för alla. Har dock själv aldrig testat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2009 Uhm, du vet tydligen inte att fläkten kan skadas rejält mycket om du damsuger den och låter den rotera? Det är ett under att mina fläktar funkar isåfall. Nja, det är bara vad jag läste i PC för alla. Har dock själv aldrig testat. Damsuger man från rätt håll så att de roterar som de bör så tar de väl inte skada? Dammsuger ett nätgaller för en jättefläjt rätt ofta, och den har inte skadats ett dugg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThemasteR32 Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2009 lol. min data leder is kalt vatten med, haft datan på i typ 7 timmar. resultat: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.