Hoppa till innehåll

Överhettad?


Gäst Mindtwistah
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

Uhm, du vet tydligen inte att fläkten kan skadas rejält mycket om du damsuger den och låter den rotera?

Det är ett under att mina fläktar funkar isåfall.

 

Samma för mig. Damsuga alltid 5mm från min fläkt så att de snurrar. Man får upp mer damm på det sättet.

Men dom fungerar lika bra ändå XD

 

lol. min data leder is kalt vatten med, haft datan på i typ 7 timmar. resultat:
Lol du och ditt j*vla "is kalt vatten", som du verkar tycka är jättekonstigt att ha i en dator XD

Men vattenkylning är klockrent

Redigerat av Justfiwi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol du och ditt j*vla "is kalt vatten", som du verkar tycka är jättekonstigt att ha i en dator XD

Men vattenkylning är klockrent

 

hmm... det kanske är en vattenkylare. jag har 2 biga rör från processon. jag tror det är vatten där i. en data expert brukar komma hit och frågade honnon, vad är dom här 2 rören till? svar: dom leder kallt vatten. LOL asso.

tänk om en av rören går sönder. en pool inne i datan LOL ;:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm... det kanske är en vattenkylare. jag har 2 biga rör från processon. jag tror det är vatten där i. en data expert brukar komma hit och frågade honnon, vad är dom här 2 rören till? svar: dom leder kallt vatten. LOL asso.

tänk om en av rören går sönder. en pool inne i datan LOL ;:

Vattenkyld processor på 39c? Du får ursäkta min skeptisism, men jag antar att du inte tog screenshot under full load.

De stora rören du ser, är antagligen heatpipes och har ingenting med vatten att göra. Heatpipes innehåller gas.

Om du verkligen har vattenkylning, så råder jag dig till att byta kylpasta.

 

On topic: Så länge datorn är av och du håller dammsugaren hyfsat långt ifrån fläkten så är det ingen fara. Om det fortfarande finns en massa damm, så kan du alltid stoppa in någonting i fläkten så den inte snurrar. Till exempel en penna, ifall den kommer in. Då kan du hålla dammsugaren precis vid fläkten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För bara någon dag sedan märkte jag något konstigt på min laptop. Efter cirka 2-4 timmar av spelande så stängs datorn av helt plötsligt. Jag misstänker starkt överhettning, då den är skitvarm när den stängs av.

Jag slog på Everest och tittade på temperaturen.

 

http://filesmelt.com/Imagehosting/pics/ce6308038cf1da616df59471899d95ff.jpg

 

Ifall jag har rätt, så är det där extremt varmt, även för en laptop..

 

Vad kan jag göra? Kan jag få mina fläktar att prestera bättre? Måste jag installera en ny fläkt/kylpasta? Går det ens för laptops? :S

KÖP INTE EN SÅN!!!!!! det hjälper inte för att kyla ner datorn utan som kylar pasta så leder den värme... Du ska ha externa kylar fläktar under (Köpte en) men har du ont om pengar kan du alltid göra en (inte så svårt) Sänkte temperaturen med 18 grader ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uhm, du vet tydligen inte att fläkten kan skadas rejält mycket om du damsuger den och låter den rotera?

Det är ett under att mina fläktar funkar isåfall.

 

Samma för mig. Damsuga alltid 5mm från min fläkt så att de snurrar. Man får upp mer damm på det sättet.

Men dom fungerar lika bra ändå XD

 

Men jag menar inte så, jag brukar ha dammsugarmunstycket aldelles intill fläkten och låter den gå upp i så högt varv så den överröstar dammsugaren med hästlängder =D Men alla mina fläktar funkar fortfarande. ò___Ó
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...