Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej, igår köpte jag min nya dator, eller alla delar. Jag byggde ihop datorn själv, men nu har jag problem, när jag ska installera Windows så kommer det upp ett meddelande som lyder ungefär "Reboot and select proper boot device, or insert boot media in selected boot device and press a key"

Jag har en skiva i skivgrejen, men det vill ändå inte komma upp någon installationsmeny, kan någon hjälpa mig?

Skrivet

Gå in i BIOS, (Ofta någon av FXX knapparna eller DEL), gå till boot device prio och välj din dvd-rom/r/rw etc som först och reboota igen. om det fortfarande inte funkar är det fel på skivan eller din dvd-rom/r/rw.

Skrivet

Hej, igår köpte jag min nya dator, eller alla delar. Jag byggde ihop datorn själv, men nu har jag problem, när jag ska installera Windows så kommer det upp ett meddelande som lyder ungefär "Reboot and select proper boot device, or insert boot media in selected boot device and press a key"

Jag har en skiva i skivgrejen, men det vill ändå inte komma upp någon installationsmeny, kan någon hjälpa mig?

Kolla boot ordningen i bios. det ska vara så här

1. Cd drive (eller liknande namn)

2. Harddrive (eller liknande)

Annars kan du testa o lägga in windows skivan o klicka på någon tagent.

Skrivet

Säkert att alla sladdar som leder till din hårddisk är i? Samma sak hände för mig en gång och då hade jag råkat lossa på en sladd.

Skrivet

har du kopplat in cd läsaren och hårddisken ordentligt?

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...