Jikson Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Skrivet 8 Januari 2009 Hej, igår köpte jag min nya dator, eller alla delar. Jag byggde ihop datorn själv, men nu har jag problem, när jag ska installera Windows så kommer det upp ett meddelande som lyder ungefär "Reboot and select proper boot device, or insert boot media in selected boot device and press a key" Jag har en skiva i skivgrejen, men det vill ändå inte komma upp någon installationsmeny, kan någon hjälpa mig? Citera
Fuzioner Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Skrivet 8 Januari 2009 Använt google? http://letmegooglethatforyou.com/?q=Reboot...+press+a+key%22 Citera
prophet Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Skrivet 8 Januari 2009 Gå in i BIOS, (Ofta någon av FXX knapparna eller DEL), gå till boot device prio och välj din dvd-rom/r/rw etc som först och reboota igen. om det fortfarande inte funkar är det fel på skivan eller din dvd-rom/r/rw. Citera
RazerInc Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Skrivet 8 Januari 2009 Hej, igår köpte jag min nya dator, eller alla delar. Jag byggde ihop datorn själv, men nu har jag problem, när jag ska installera Windows så kommer det upp ett meddelande som lyder ungefär "Reboot and select proper boot device, or insert boot media in selected boot device and press a key" Jag har en skiva i skivgrejen, men det vill ändå inte komma upp någon installationsmeny, kan någon hjälpa mig? Kolla boot ordningen i bios. det ska vara så här 1. Cd drive (eller liknande namn) 2. Harddrive (eller liknande) Annars kan du testa o lägga in windows skivan o klicka på någon tagent. Citera
Jikson Skrivet 8 Januari 2009 Författare Rapport Skrivet 8 Januari 2009 Okej, jag har en kopierad windowsskiva, kan det förklara saken? =p Citera
prophet Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Skrivet 8 Januari 2009 Okej, jag har en kopierad windowsskiva, kan det förklara saken? =pJapp. Citera
Garone Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Skrivet 8 Januari 2009 Hej, igår köpte jag min nya dator, eller alla delar. Jag byggde ihop datorn själv, men nu har jag problem, när jag ska installera Windows så kommer det upp ett meddelande som lyder ungefär "Reboot and select proper boot device, or insert boot media in selected boot device and press a key" Jag har en skiva i skivgrejen, men det vill ändå inte komma upp någon installationsmeny, kan någon hjälpa mig? Säkert att alla sladdar som leder till din hårddisk är i? Samma sak hände för mig en gång och då hade jag råkat lossa på en sladd. Citera
Banish Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Skrivet 8 Januari 2009 Hej, igår köpte jag min nya dator, eller alla delar. Jag byggde ihop datorn själv, men nu har jag problem, när jag ska installera Windows så kommer det upp ett meddelande som lyder ungefär "Reboot and select proper boot device, or insert boot media in selected boot device and press a key" Jag har en skiva i skivgrejen, men det vill ändå inte komma upp någon installationsmeny, kan någon hjälpa mig? har du kopplat in cd läsaren och hårddisken ordentligt? Citera
Jikson Skrivet 8 Januari 2009 Författare Rapport Skrivet 8 Januari 2009 Allting är inkopplat. Jag ska ringa leverantörens kundservice imorgon för att få mer hjälp. Tack iaf, Jikson. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.