Banish Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Skrivet 8 Januari 2009 Upptäckte nu när jag skulle sova att min cpu fläkt låter som innih*lvete, kollade med speedfan och den går i ca. 5000rpm är det mycket? har aldrig hänt innan, har haft den sen hjul, kan det bero på att jag installerade blåa "lysstavar" i den? Citera
Razec Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Skrivet 8 Januari 2009 (redigerat) Upptäckte nu när jag skulle sova att min cpu fläkt låter som innih*lvete, kollade med speedfan och den går i ca. 5000rpm är det mycket? har aldrig hänt innan, har haft den sen hjul, kan det bero på att jag installerade blåa "lysstavar" i den? Haha lol ja 5000rpm är mycket,min Freezer Xtreme går max i 1500rpm ;) BTW:vad är det för kylare? Redigerat 8 Januari 2009 av Razec Citera
ThemasteR32 Skrivet 8 Januari 2009 Rapport Skrivet 8 Januari 2009 min data leder iskaltvatten ( !!!vatten!!! ) skojar ej. det är 2 tjocka rör from processon. min data ha samman lakt 4 fläktar. 2 på CPUn, 1 på grafiken. 1 på elgräjen. LOL. men leda is kallt vatten i en data låter konstigt. ;: Citera
Garone Skrivet 9 Januari 2009 Rapport Skrivet 9 Januari 2009 min data leder iskaltvatten ( !!!vatten!!! ) skojar ej. det är 2 tjocka rör from processon. min data ha samman lakt 4 fläktar. 2 på CPUn, 1 på grafiken. 1 på elgräjen. LOL. men leda is kallt vatten i en data låter konstigt. ;: Vad är det för konstigt med vattenkylning? Citera
Banish Skrivet 9 Januari 2009 Författare Rapport Skrivet 9 Januari 2009 Upptäckte nu när jag skulle sova att min cpu fläkt låter som innih*lvete, kollade med speedfan och den går i ca. 5000rpm är det mycket? har aldrig hänt innan, har haft den sen hjul, kan det bero på att jag installerade blåa "lysstavar" i den? Haha lol ja 5000rpm är mycket,min Freezer Xtreme går max i 1500rpm ;) BTW:vad är det för kylare? ja vene xD det är nån som man fick med till processorn(amd) btw: blir det värmare om man har 4gig minne istället för 2gig? och hur varmt ska det vara för att va "farligt" ? Citera
Gäst Justfiwi Skrivet 9 Januari 2009 Rapport Skrivet 9 Januari 2009 Upptäckte nu när jag skulle sova att min cpu fläkt låter som innih*lvete, kollade med speedfan och den går i ca. 5000rpm är det mycket? har aldrig hänt innan, har haft den sen hjul, kan det bero på att jag installerade blåa "lysstavar" i den? Haha lol ja 5000rpm är mycket,min Freezer Xtreme går max i 1500rpm ;) BTW:vad är det för kylare? ja vene xD det är nån som man fick med till processorn(amd) btw: blir det värmare om man har 4gig minne istället för 2gig? och hur varmt ska det vara för att va "farligt" ? Över 60 grader? Citera
ThemasteR32 Skrivet 9 Januari 2009 Rapport Skrivet 9 Januari 2009 min data leder iskaltvatten ( !!!vatten!!! ) skojar ej. det är 2 tjocka rör from processon. min data ha samman lakt 4 fläktar. 2 på CPUn, 1 på grafiken. 1 på elgräjen. LOL. men leda is kallt vatten i en data låter konstigt. ;: Vad är det för konstigt med vattenkylning? LOL. tänkte om en av rören spricker och då blir det en pool ju Citera
fimpen Skrivet 9 Januari 2009 Rapport Skrivet 9 Januari 2009 min data leder iskaltvatten ( !!!vatten!!! ) skojar ej. det är 2 tjocka rör from processon. min data ha samman lakt 4 fläktar. 2 på CPUn, 1 på grafiken. 1 på elgräjen. LOL. men leda is kallt vatten i en data låter konstigt. ;: Vad är det för konstigt med vattenkylning? LOL. tänkte om en av rören spricker och då blir det en pool ju Men det händer inte. @Topic: Jag tror jag också har vattenkylning och fläkten är på 2000-2100RPM. (Har även 3 fläktar. En vid plexiglaset, en vid CPUn och 1 där bak. Sitter säkert nått gömt också. :P Är det normalt med 45 grader på Moderkortet och 39 på CPUn? Citera
ThemasteR32 Skrivet 10 Januari 2009 Rapport Skrivet 10 Januari 2009 min data leder iskaltvatten ( !!!vatten!!! ) skojar ej. det är 2 tjocka rör from processon. min data ha samman lakt 4 fläktar. 2 på CPUn, 1 på grafiken. 1 på elgräjen. LOL. men leda is kallt vatten i en data låter konstigt. ;: Vad är det för konstigt med vattenkylning? LOL. tänkte om en av rören spricker och då blir det en pool ju Men det händer inte. @Topic: Jag tror jag också har vattenkylning och fläkten är på 2000-2100RPM. (Har även 3 fläktar. En vid plexiglaset, en vid CPUn och 1 där bak. Sitter säkert nått gömt också. :P Är det normalt med 45 grader på Moderkortet och 39 på CPUn? jaa. min CPU är runt 2000RPM Citera
MaryJane Skrivet 10 Januari 2009 Rapport Skrivet 10 Januari 2009 Min cpu är runt 2000RPM och den låter inte mycket alls. Tycker du ska köpa en ny processor kylare. Sån här ninja kylare :) Citera
Gäst Payback Skrivet 11 Januari 2009 Rapport Skrivet 11 Januari 2009 Upptäckte nu när jag skulle sova att min cpu fläkt låter som innih*lvete, kollade med speedfan och den går i ca. 5000rpm är det mycket? har aldrig hänt innan, har haft den sen hjul, kan det bero på att jag installerade blåa "lysstavar" i den? Haha lol ja 5000rpm är mycket,min Freezer Xtreme går max i 1500rpm ;) BTW:vad är det för kylare? ja vene xD det är nån som man fick med till processorn(amd) btw: blir det värmare om man har 4gig minne istället för 2gig? och hur varmt ska det vara för att va "farligt" ? Över 60 grader? E det farligt med över 60 grader? :o Min dator ligger på runt 60 grader när jag är inne på fuska, Mer än 65 när jag spelar. Citera
MaryJane Skrivet 11 Januari 2009 Rapport Skrivet 11 Januari 2009 Upptäckte nu när jag skulle sova att min cpu fläkt låter som innih*lvete, kollade med speedfan och den går i ca. 5000rpm är det mycket? har aldrig hänt innan, har haft den sen hjul, kan det bero på att jag installerade blåa "lysstavar" i den? Haha lol ja 5000rpm är mycket,min Freezer Xtreme går max i 1500rpm ;) BTW:vad är det för kylare? ja vene xD det är nån som man fick med till processorn(amd) btw: blir det värmare om man har 4gig minne istället för 2gig? och hur varmt ska det vara för att va "farligt" ? Över 60 grader? E det farligt med över 60 grader? :o Min dator ligger på runt 60 grader när jag är inne på fuska, Mer än 65 när jag spelar. HDD 31 grader. grafikkort 50 grader och nått annat på 54 grader. Det är vad jag har. Så jag antar att 60 är rätt mycket. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.