Hoppa till innehåll

Windows 7, Officielt Beta Ute Nu


Gäst Justfiwi

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

Kräver W7 mer än vista?

 

 

btw. Coolt bild wasd :P

Nope. Det ska visst vara snabbare än XP men snyggare än Vista. Kan det vara bättre?

 

Undrar om mitt system klarar det. Men jag vill ha den som f*n :)

Det kräver typ 512 mb ram, 2,7 ghz processor har jag för mig.

Alltså, bättre än vista.

men min gamla dator med XP klarar sig med 256mb ram och 1.8ghz processor (inte dual-core) och när provade med 128mb så gick det och surfa och så men det lagga lite

Det jag tror dom menar är att, låt oss säga du har en dualcore på 3ghz, 4g ram samt något bra grafikkort. Då ska det i vissa fall gå snabbare än XP, och det är en stor förbättring från Vista.

 

Edit: Jag kör betan just nu!

 

Funkar betan bra??

 

Första gången fungerade det bra... inga problem alls. Men andra uppstarten så vägrade menyn fungera. Startade om den och altl var bra
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tror du jag klarar W7 med 2Gb ram och intel plentium 4 3,2ghz?

det är klart om du kollar tidigare i tråden, men jag tror XP är bättre för dig

 

Okej tack wasd och Justfiwi. Ja får köpa ny dator när jag fyller år med W7 ist ;)

 

tycker fortfarande du ska vänta ett år eller nåt, kommer finnas buggar, inte så smart att skaffa det direkt om det är fullt med buggar, vänta tills det vart ute ett tag och se vad dom andra tycker.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror du jag klarar W7 med 2Gb ram och intel plentium 4 3,2ghz?

det är klart om du kollar tidigare i tråden, men jag tror XP är bättre för dig

 

Okej tack wasd och Justfiwi. Ja får köpa ny dator när jag fyller år med W7 ist ;)

 

tycker fortfarande du ska vänta ett år eller nåt, kommer finnas buggar, inte så smart att skaffa det direkt om det är fullt med buggar, vänta tills det vart ute ett tag och se vad dom andra tycker.

 

Okej då, Kan nog göra så med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi
tycker fortfarande du ska vänta ett år eller nåt, kommer finnas buggar, inte så smart att skaffa det direkt om det är fullt med buggar, vänta tills det vart ute ett tag och se vad dom andra tycker.

Håller med dig lite. Mitt ljud t.ex, varannan uppstart så fungerar det inte :S

 

Edit: Wasd: http://www.alltomxp.se/windows-7/19-windows-7/1012784-windows-7-utklassar-bade-xp-och-vista-i-prestanda.html

 

Läs det inlägget på www.alltomxp.se

Redigerat av Justfiwi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Payback
tycker fortfarande du ska vänta ett år eller nåt, kommer finnas buggar, inte så smart att skaffa det direkt om det är fullt med buggar, vänta tills det vart ute ett tag och se vad dom andra tycker.

Håller med dig lite. Mitt ljud t.ex, varannan uppstart så fungerar det inte :S

 

Edit: Wasd: http://www.alltomxp.se/windows-7/19-window...-prestanda.html

 

Läs det inlägget på www.alltomxp.se

 

Använd
 [url]

inte

 [post]

 

http://www.alltomxp.se/windows-7/19-window...-prestanda.html

 

 

Btw, det där är bara i filkopiering inte gaming lr nått.

Redigerat av Payback
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Tror du jag klarar W7 med 2Gb ram och intel plentium 4 3,2ghz?

det är klart om du kollar tidigare i tråden, men jag tror XP är bättre för dig

 

Okej tack wasd och Justfiwi. Ja får köpa ny dator när jag fyller år med W7 ist ;)

 

tycker fortfarande du ska vänta ett år eller nåt, kommer finnas buggar, inte så smart att skaffa det direkt om det är fullt med buggar, vänta tills det vart ute ett tag och se vad dom andra tycker.

 

Men det är det som är skönt, det finns knappt några buggar. Det är dessutom byggt ovanpå Vista så det borde ha bidragit lite och då den är byggd som ett tillägg på VIsta så slipper de alla kompabilitets problem
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...