Hoppa till innehåll

Utomjordingar.


Median
 Dela

Rekommendera inlägg

Utomjordingar finns, vi vet bara inte var, och hur avancerade deras livsstil och teknologi är. De närmsta utomjordingarna kan vara i den tidsåldern vi hade på 1300-talet, eller ligger kanske 2500år före oss. Vi vet inte nu, och man vet aldrig om vi kommer få reda på om det finns utomjordingar, men sannolikheten är ju rätt stor.

Bevisa.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 278
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst ihabba123

Vi låtsas att det finns 34829348934726849120 galaxer. Då ska vi ta 34829348934726849120 gånger 150 000 000 gånger 10, då vet vi hur mycket planeter som tar upp 0.00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001% av universum och om vi räknar igen och kollar hur mycket det blir då du, det blir mycket! och på minsta en MÅSTE det finnas liv som liknar oss.

 

dessutom finns möjligheten att liv kan vara baserat på andra ämnen än kol/vatten/syre som på jorden.

 

Jag tror inte ens det är möjligt, dock har jag ju inte läst astrobiologi, men jag har dock läst att vatten är mer eller mindre ett krav.

 

Okej, kanske onödigt att ta upp mitt motto nu men "Inget är omöjligt", dety kan finnas liv som klarar sig utan.

 

 

Oj oj oj vad du spammar...

 

Tror inte det finns utomjordingar. Om någon forskare skulle lyckas beisa att det finns utomjordingar så kommer Islam att gå under eftersom det står i koranen att det inte finns utomjordingar,djur... från andra planeter. Kanske det finns kanske inte vem vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dessutom finns möjligheten att liv kan vara baserat på andra ämnen än kol/vatten/syre som på jorden.

 

Jag tror inte ens det är möjligt, dock har jag ju inte läst astrobiologi, men jag har dock läst att vatten är mer eller mindre ett krav.

Okej, kanske onödigt att ta upp mitt motto nu men "Inget är omöjligt", dety kan finnas liv som klarar sig utan.

 

 

Oj oj oj vad du spammar...

 

Tror inte det finns utomjordingar. Om någon forskare skulle lyckas beisa att det finns utomjordingar så kommer Islam att gå under eftersom det står i koranen att det inte finns utomjordingar,djur... från andra planeter. Kanske det finns kanske inte vem vet.

 

Det står det inte alls det står att vi inte är det enda livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mangekyoucake

Utomjordingar finns, vi vet bara inte var, och hur avancerade deras livsstil och teknologi är. De närmsta utomjordingarna kan vara i den tidsåldern vi hade på 1300-talet, eller ligger kanske 2500år före oss. Vi vet inte nu, och man vet aldrig om vi kommer få reda på om det finns utomjordingar, men sannolikheten är ju rätt stor.

Bevisa.

 

 

Jag är ingen superforskare, men antaganden man gör har nog över 50% chans att man gör ett korrekt uttalande om att utomjordingar finns, tänk på universums storlek, tänk på stjärnorna? Det finns väl inte planeter utsatta exakt så temperaturen blir obehaglig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Utomjordingar finns, vi vet bara inte var, och hur avancerade deras livsstil och teknologi är. De närmsta utomjordingarna kan vara i den tidsåldern vi hade på 1300-talet, eller ligger kanske 2500år före oss. Vi vet inte nu, och man vet aldrig om vi kommer få reda på om det finns utomjordingar, men sannolikheten är ju rätt stor.

Bevisa.

 

 

Jag är ingen superforskare, men antaganden man gör har nog över 50% chans att man gör ett korrekt uttalande om att utomjordingar finns, tänk på universums storlek, tänk på stjärnorna? Det finns väl inte planeter utsatta exakt så temperaturen blir obehaglig.

 

som ateist skulle jag säga nej det finns inga planeter som är "utsatta". men om du vet så måste du bevisa annars tror du bara.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst hejhejhej

Jag håller med magnetyoucake, universum är så j*vla stort det måste ju finnas något mer liv. Jag kan ju inte säga att jag vet att det finns annat levande ute i rymden eftersom jag aldrig sett någon alien, men någonstans otänkbart långt bort borde det existera någon planet som har de rätta förutsättningarna för existens av levande varelser. Annars vore det väldigt underligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Utomjordingar finns, vi vet bara inte var, och hur avancerade deras livsstil och teknologi är. De närmsta utomjordingarna kan vara i den tidsåldern vi hade på 1300-talet, eller ligger kanske 2500år före oss. Vi vet inte nu, och man vet aldrig om vi kommer få reda på om det finns utomjordingar, men sannolikheten är ju rätt stor.

Bevisa.

 

 

Jag är ingen superforskare, men antaganden man gör har nog över 50% chans att man gör ett korrekt uttalande om att utomjordingar finns, tänk på universums storlek, tänk på stjärnorna? Det finns väl inte planeter utsatta exakt så temperaturen blir obehaglig.

 

som ateist skulle jag säga nej det finns inga planeter som är "utsatta". men om du vet så måste du bevisa annars tror du bara.

 

Planeten X har väldigt varm temperatur.

Organismer och små bakterier skulle lätt kunna bosätta sig där. Det skulle även vi kunna göra.

- Varför vara så negativ mot "utomjordningar" och sånt? Lixom vi vet inte hur stort universum är, men det är ganska så... Stort. Och vi kommer alldrig kunna utforska hela, det är ju klart. Men bara för att inte vi har några 'starka' bevis på om det finns "Utomjordningar" eller inte så säger dom flesta att dom inte finns. Men vad vet vi igentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mangekyoucake

Utomjordingar finns, vi vet bara inte var, och hur avancerade deras livsstil och teknologi är. De närmsta utomjordingarna kan vara i den tidsåldern vi hade på 1300-talet, eller ligger kanske 2500år före oss. Vi vet inte nu, och man vet aldrig om vi kommer få reda på om det finns utomjordingar, men sannolikheten är ju rätt stor.

Bevisa.

 

 

Jag är ingen superforskare, men antaganden man gör har nog över 50% chans att man gör ett korrekt uttalande om att utomjordingar finns, tänk på universums storlek, tänk på stjärnorna? Det finns väl inte planeter utsatta exakt så temperaturen blir obehaglig.

 

som ateist skulle jag säga nej det finns inga planeter som är "utsatta". men om du vet så måste du bevisa annars tror du bara.

 

 

 

 

Vi kan kalla organismer för utomjordingar, om dem finns på planeten Kromis i galaxen Glopos typ..35999 ljusår härifrån eftersom dem organismerna inte bor på Tellus. Utomjordingar alltså, och eftersom det finns massa stjärnor, måste det finnas planeter som kan ha ungefär samma avstånd som vi har till vår Sol. Har den/dem planeterna samma förhållanden med syre, kväve, vatten och beboelig mark och välutvecklade organismer kan det mycket väl finnas liv.

Men om jag nu skall påstå att det finns, kan väl du övertyga mig, och alla andra om att det inte finns utomjordiskt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...