Hoppa till innehåll

Utomjordingar.


Median
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja, tänkte ta upp en tråd om utomjordingar här.

 

Utomjordingar

-----

 

Utomjordingar har länge grummat oss människor, vad är dom för något? FInns dom ens? Är dom smartare än oss? etc.

Jag pratar inte om små organismer här, jag pratar om t.ex. något som liknar oss eller djur.

 

Det finns folk som säger att dom kommit i kontakt med utomjordingar, blivit bortförda, sett UFO'n etc. men kan man verkligen lita på dom? Dom kan lika gärna vara schizofren, psykiskt störda etc.

 

Det finns inte så mycket att ta upp om utomjordingar förutom att fylla tråden med bortföranden och närkontakt som jag gärna inte vill göra ;)

 

Nu ska jag komma med ett vanligt argument varför utomjordingar borde finnas: Rymden är ju jättestor, alltså måste det finnas något därute! Men vi kommer aldrig kunna utforska hela galaxen..

 

Diskutera.

 

Källor: Wikipedia etc.

 

/Median.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 278
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

rymden är jättestor ja, så möjligtheten att det finns utomjordiskt liv är fullt möjligt, dock har ingen kunnat påvisa deras existens. och OM det skulle ha kommit utomjordingar hit så skulle NORAD - nått jag sagt minst 10 ggr innan i gamla trådar om detta ämne - se det och vi skulle veta om det. för de som inte vet vad NORAD är är det ju bara att googla eller kolla Wikipedia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk som påstår sig ha mött utomjordingar eller liknande är precis som de som påstår sig ha träffat X från Y religion.

 

Men de finns säkert encelliga eller avancerade livsformler någonstans, universum är för stort för att vi ska vara det enda livet.

Men då avstånden är så ofantliga, 4,079,600,000,000* mil till närmaste stjärna, Alpha Centauri, så lär vi aldrig finna liv ändå.

 

(*. Klargörelse, då våra 'snabbaste' rymdfarkoster rör sig 16 kilometer per sekund, skulle det ta cirka 80900 år innan de skulle nå AC)

 

Närmaste vi har är nog

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/ALH84001_structures.jpg

"Meteoriten ALH84001, med ursprung på Mars har strukturer som kan upplevas svåra att förklara utan förekomst av liv."

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk som påstår sig ha mött utomjordingar eller liknande är precis som de som påstår sig ha träffat X från Y religion.

 

Men de finns säkert encelliga eller avancerade livsformler någonstans, universum är för stort för att vi ska vara det enda livet.

Men då avstånden är så ofantliga, 4,079,600,000,000* mil till närmaste stjärna, Alpha Centauri, så lär vi aldrig finna liv ändå.

 

(*. Klargörelse, då våra 'snabbaste' rymdfarkoster rör sig 16 kilometer per sekund, skulle det ta cirka 80900 år innan de skulle nå AC)

 

Närmaste vi har är nog

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/ALH84001_structures.jpg

"Meteoriten ALH84001, med ursprung på Mars har strukturer som kan upplevas svåra att förklara utan förekomst av liv."

med tanke på hur mycket teknologin har utvecklats de senaste 100 åren och förutsatt att vi inte utrotar livet på jorden eller blir täffade av en förödande asteoriden så har vi minst 2 miljarder år på oss innan vår planet blir obeboelig och under den tiden tror ag vi hinner utveckla teknologi som tar oss till andra solar där vi har möjlighet att finna annat liv. det liv va kan finna eller som antagligen finns där ute kan skilja sig extremt från vårat liv.

 

kom ihåg att asteoriden som landade på jorden för 65 miljoner år sen var den som möjliggjorde däggdjurens utveckling. liv på andra planeter kan mycket väl vara kräldjursliknande. dessutom finns möjligheten att liv kan vara baserat på andra ämnen än kol/vatten/syre som på jorden. vi vet heller inget om hur evolutionen ter sig på andra planeter, om den är snabbar eller långsammare. vi har ingen aning egentligen vad för gränser liv har, vi vet knappt exakt vad liv är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk som påstår sig ha mött utomjordingar eller liknande är precis som de som påstår sig ha träffat X från Y religion.

 

Men de finns säkert encelliga eller avancerade livsformler någonstans, universum är för stort för att vi ska vara det enda livet.

Men då avstånden är så ofantliga, 4,079,600,000,000* mil till närmaste stjärna, Alpha Centauri, så lär vi aldrig finna liv ändå.

 

(*. Klargörelse, då våra 'snabbaste' rymdfarkoster rör sig 16 kilometer per sekund, skulle det ta cirka 80900 år innan de skulle nå AC)

 

Närmaste vi har är nog

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/ALH84001_structures.jpg

"Meteoriten ALH84001, med ursprung på Mars har strukturer som kan upplevas svåra att förklara utan förekomst av liv."

med tanke på hur mycket teknologin har utvecklats de senaste 100 åren och förutsatt att vi inte utrotar livet på jorden eller blir täffade av en förödande asteoriden så har vi minst 2 miljarder år på oss innan vår planet blir obeboelig och under den tiden tror ag vi hinner utveckla teknologi som tar oss till andra solar där vi har möjlighet att finna annat liv. det liv va kan finna eller som antagligen finns där ute kan skilja sig extremt från vårat liv.

 

kom ihåg att asteoriden som landade på jorden för 65 miljoner år sen var den som möjliggjorde däggdjurens utveckling. liv på andra planeter kan mycket väl vara kräldjursliknande. dessutom finns möjligheten att liv kan vara baserat på andra ämnen än kol/vatten/syre som på jorden. vi vet heller inget om hur evolutionen ter sig på andra planeter, om den är snabbar eller långsammare. vi har ingen aning egentligen vad för gränser liv har, vi vet knappt exakt vad liv är.

 

Tror människan har lyckats förstöra jorden inom två miljarder år.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror människan har lyckats förstöra jorden inom två miljarder år.

 

Jag skulle tippa på 500 år.

 

 

dessutom finns möjligheten att liv kan vara baserat på andra ämnen än kol/vatten/syre som på jorden.

Jag tror inte ens det är möjligt, dock har jag ju inte läst astrobiologi, men jag har dock läst att vatten är mer eller mindre ett krav.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dessutom finns möjligheten att liv kan vara baserat på andra ämnen än kol/vatten/syre som på jorden.

Jag tror inte ens det är möjligt, dock har jag ju inte läst astrobiologi, men jag har dock läst att vatten är mer eller mindre ett krav.

 

jo men nu va det förutsatt att vi INTE förgör oss.

 

än så länge säger man att liv måste vara baserat på vatten för att det är så vi känner till liv, men ju mer vi undersöker universum och exoplaneter så upptäcker vi mer och mer att andra solsystem skiljer sig mycket från vårat eget och tanken att liv kanske ser annorlunda ut på andra planter föds, iaf hos mig.

 

så vitt jag förstått det så är anledningen till att att forskare säger att vatten är nödvändigt är på grund av dess egenskaper, vatten är till skillnad från de flesta andra ämnena lättare i fast form än i flytande, vilket gör att fast vatten flyter på flytande vatten och hindrar sjöar från att frysa nedifrån och upp. om vatten inte betedde sig så skulle livet på jorden utrotats innan det hade kunnat ta sig upp på land eftersom hav och sjöar hade frusit nedifrån och upp.

 

emellertid finns det två andra ämnen som har dessa egenskaper, och de har de för att atomerna i dessa föreningar binder med så kallad vätebindning. dessa ämnen är väteflorid (HF) och ammoniak (NH3).

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om utomjordingar finns så förstår man att dom inte skulle komma till jorden...

Om vetenskaps män eller liknande skulle få tag i Herr eller Fru utomjording så vill man inte veta vad dom skulle göra för hemska saker med han/hon

jag tror faktiskt inte det är som i Hollywood-filmerna. iaf inte om vi får tag i intelligenta varelser.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett en utomjording, det var en grön man med 1 öga och 4 armar, han hade horn som en tjur och fläsk som en övergödd kyckling.

 

OnT : Det är klart det finns utomjordingar nångonstans, rymden har inget slut, jo de har den men ni fattar vinken.

Undrar vad som händer den dagen då vi inser att utomjordingar faktiskt existerar?

 

NORAD.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mangekyoucake

Utomjordingar finns, vi vet bara inte var, och hur avancerade deras livsstil och teknologi är. De närmsta utomjordingarna kan vara i den tidsåldern vi hade på 1300-talet, eller ligger kanske 2500år före oss. Vi vet inte nu, och man vet aldrig om vi kommer få reda på om det finns utomjordingar, men sannolikheten är ju rätt stor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...