💬
Logga in
Fuska.se

Moderatorer Sökes

38 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 5 · Fuskare

Jo de hade varit kul. Brukar vara inne varje dag, och kollar runt överallt.

Fast det är bättre att göra såna som varit medlem i flera år till moderator. De kan mer om fuska osv.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag vill inte dra den vanliga "seriös & aktiv"-frasen, tror faktiskt att alla kan vara det bara man vill.

Den absolut största delen av min fritid spenderar jag framför datorn, och den största delen av den tiden spenderar jag i sin tur på olika internetforum. Därför har jag erfarenhet av många olika sorters forum och vet vad som gör att ett forum fungerar eller ej. Vad jag kan säga om moderatorer och deras inflytande generellt är att om man deltar i vanliga diskussioner, och inte bara trådar som moderatorer förutsätts att svara i, gör man ofta ett mycket bättre jobb som moderator eftersom medlemmarna tycker om en som person. De gör ofta inte det bara för att du har en text under namnet som säger att du är högre uppsatt än andra.

På de flesta forum är det dock tvärtom, moderatorer syns bara i trådar när de skriver "låst". Det här forumet har haft vissa moderatorer som har agerat ungefär så. Jag tror att jag hade fungerat på det sättet som jag beskrev först och därför kunnat bli en bra moderator. Jag känner inte en stark lust till att bli det, men jag hade inte kunnat tackat nej om jag fått frågan. =)

Tjadu, får väl lägga in en ansökan från mig då.

Jag tänker inte lägga till en del om "aktiv och jätteseriös" då jag vet att jag är aktiv redan, och jag är någorlunda seriös (95% av alla lägen). Sedan att man är oseriös är naturligt också.

Jag har varit moderator i klubbar, gruppforum och på andra sidor, vilket har funkat bra. Jag fick konstruktiv kritik och tog till mig av det negativa och vände det till något positivt samt att jag fortsatte med det som var positivt och bra. Jag är bara 14 men får ofta höra att folk inte tror att jag är 14. Jag har mycket i hjärnan och jag tycker det skulle vara kul att bli moderator, som en liten utmaning. Jag tycker även att fuska.se är kul och så, och försöker ofta hjälpa folk om dem behöver.

Som moderator är det också inte bara att låsa trådar och skriva låst + varför den blir låst samt vilken regel tråden bryter mot. Moderatorer borde vara aktiva i diskussioner, och trådar som ett bra Elevråd på en skola. Jag är vice ordförande i elevrådet på skolan också. Skulle jag få förfrågan skulle jag tacka ja.

Jag kan bruka det svenska språket korrekt också, vilket är en egenskap en moderator bör kunna!

Detta var väl det jag hade att säga som ansökan! Hoppas det gav dig ett intresse ;D

Nominerar faktiskt Nomatic som moderator också då han gör vettiga inlägg och har sin egna stil.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Jag skulle gärna bli moderator. Jag är inne på fuska flera gånger per dag och hinner då kolla igenom anmälningar mm. Jag har aldrig fåt någon varning och håller mig till reglerna. Om jag får bli moderator kommer jag att göra mitt bästa för sidan. Har dock inte varit medlem så länge men jag brukade vara inne på sidan innan jag blev medlem. Jag brukar kolla igenom alla forumen dagligen, vissa forum flera gånger dagligen. Jag kan reglerna bra och har anmält många inlägg, självklart seriösa anmälningar. Hoppas att du väljer mig men jag förstår om inte just jag får bli moderator.

Senast ändrad:

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin
Trådstartare #25

Kommer att välja någon/några imorgon, kul att det kommit in så många intresseanmälningar =)

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Kommer att välja någon/några imorgon, kul att det kommit in så många intresseanmälningar =)

Så jag har en dag att bättra på mig! Mycket, supermycket, jag har all tid i världen alltså.

Man fick bara skriva 1 inlägg, detta är ditt tredje .. ;-p

Nivå 2 · Novis

Själv Vet jag inte riktigt har varit offline ett tag men har varit mod på andra sidor vilket är väldigt kul :3

Jag har föroftast bra grammatik och föresten dem flesta ansöker bara för att få FAME and stuff du vet vad jag snackar om men jag bryr mej inte riktigt om jag blir vald man hard ju ett liv också ;)

Nivå 8 · Veteranfuskare

Kan inte jag få bli moderator? Snela :P

Nivå 6 · Fuskare

Kanske är för sent?

aye, ska skriva ett ändå :)

Jag är aktiv på sidan, använder kommatecken och stor bokstav i början av en mening. Har tid att kolla igen anmälningar och tips några gånger om dagen.. Har inte varit moderator i något gruppforum innan.. Är bara 12 år, så jag tror knappast att jag kommer bli moderator heller

Nivå 5 · Fuskare

Hård och rättvis, ser skillnad på rätt och fel, aktiv och KAN stava och formulera mig på ett sätt som alla förstår (Vad jag har sett är detta svårt för många. Höhö)

Kan mycket om spel och är en hjälpsam, vänlig själ.

Jag kan även klä mig i rollen som en moderator snabbt, dvs att jag inte frågar några av våra nuvarande moderator om allt och allting, ska jag varna eller ska jag inte varna, tar inte 1år på mig på att tänka över om ett fusk är rätt eller fel.

Jag kan tänka själv och formulera hur, och varför jag gjort som jag gjort.

Nu vill jag inte låta som en självisk individ som INTE TAR EMOT hjälp från någon, jag är mer är gärna öppen för konstruktiv kritik om någon känner att jag gjort fel.

Har även varit medlem på denna sida ett bra tag, sett det mesta och vet hur de nuvarande moderatorerna reagerar och agerar.

Senast ändrad:

11 Jan 2009
Nivå 13 · Mästerfuskare

Jag nominerar Raptomex till mod, om det nu hjälper något. =)

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Välj mig! :)

Men allvarligt, det är spännande att se vem eller vilka som blir nya kollegorna. Vi kan behöva lite förstärkning ;) Lycka till allihopa.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag skulle också vilja vara moderator här. Men eftersom jag känner att jag är kvalificerad för mod och att det bara är löjligt att skriva "jag är inne hela tiden och är jätte ansvarsfull etc." så är det här allt jag tänker skriva.

Senast ändrad:

Nivå 13 · Mästerfuskare

sen den här tråden skapades har vartenda jävel blivit rövslickare och verkligen letar igenom vartenda forum efter folk som bryter mot regler. jag har iofs inget emot att de som bryter mot regler och beter sig jävligt puckat får varningar men folk blir mer och mer desperata efter att få göra anmälningar vilket jag inte tycker är bra. det är bara lite respons på tråden men det finns iofs inte så många andra sätt att gå ut med nått sånt här och det bli i vilket fall som helst samma resultat. jag tycker iaf att det är synd och jag ber Admin att fatta sitt beslut så fort som möjligt innan hela fuska blir anmält.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

sen den här tråden skapades har vartenda jävel blivit rövslickare och verkligen letar igenom vartenda forum efter folk som bryter mot regler. jag har iofs inget emot att de som bryter mot regler och beter sig jävligt puckat får varningar men folk blir mer och mer desperata efter att få göra anmälningar vilket jag inte tycker är bra. det är bara lite respons på tråden men det finns iofs inte så många andra sätt att gå ut med nått sånt här och det bli i vilket fall som helst samma resultat. jag tycker iaf att det är synd och jag ber Admin att fatta sitt beslut så fort som möjligt innan hela fuska blir anmält.

Tur att man inte är en jävel då. :)

Den som skulle passa bäst moderator just nu är nog Nomatic eller slasktratt.

Fast jag skulle nog inte heller tacka nej.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag säger som Aircondition: skulle inte tacka nej om jag fick frågan

Nivå 1 · Novis

Ja, vart ska man börja? Registrerade mig här på nyår så har inte varit medlem länge alls. Har dock varit medlem på andra forum innan och vet hur det funkar. Brukar alltid logga in på sidan när jag är sitter vid datorn och ja, kan reglerna och vad som gäller. Gillar att diskutera och hjälpa andra. =)

Måste tillägga att det är ganska frustrerande att se massa onödiga trådar och inlägg och man kan inte göra något åt det förutom att anmäla.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Jag har varit med på detta forum i många många år nu, ibland bara tittat in och se hur det har förrendats, trots att jag inte har skrivit så mycket har jag alltid hängt med forumet och vet hur det funkar och vet hur medlemmarna är och uppför sig. Jag är väldigt seriös och har tillräckligt med tid för att vara moderator på fuska.se.

Har inget tidigare moderator experience från fuska.se men har varit admin och moderator på en hel del andra forum.

Har fått en varning i det förflutna, men som togs bort för ca. 1 år sedan.

Edit, ett litet plus i kanten är kanske att jag var gruppledare i ett större gruppforum en gång i tiden som hette Anime Fusion.

Senast ändrad:

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin
Trådstartare #39

Många, många och än en gång många ansökningar. Det är kul att intresset är så stort och förmodligen finns det kvar nästa gång vi söker fler moderatorer. Hur som helst, nu är tre moderatorer valda och de är:

Slasktratt

Kuzune

WASD

Till er andra, tack för visat intresse och det kommer fler tillfällen framöver även om det kan dröja ett tag till nästa.

Senast ändrad:

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.