Gäst Justfiwi Skrivet 19 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2009 Hejsan! Jag ser ju att det här är ett grafikkort, men min fråga är varför det kostar så mycket. För det första så är det ett AGP-kort och för det andra så är det bara 128Mb. Så, varför är det så dyrt? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=300403 Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst jagekung Skrivet 19 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2009 Hejsan! Jag ser ju att det här är ett grafikkort, men min fråga är varför det kostar så mycket. För det första så är det ett AGP-kort och för det andra så är det bara 128Mb. Så, varför är det så dyrt? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=300403 Tack haha jadu bra fråga :) skulle jag haft 5700kr så skulle inte jag köpt det grafikkortet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 19 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2009 Hejsan! Jag ser ju att det här är ett grafikkort, men min fråga är varför det kostar så mycket. För det första så är det ett AGP-kort och för det andra så är det bara 128Mb. Så, varför är det så dyrt? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=300403 Tack haha jadu bra fråga :) skulle jag haft 5700kr så skulle inte jag köpt det grafikkortet Men om man tittar runt på deras hemsida så ser man att det finns fler dyra AGP-kort.Det måste vara något speciellt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 19 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2009 Kanske för att den har stöd för 4 bildskärmar. Annars vet jag inte. Det är ju inte heller baserad på någon av nVidias kretsar så det är kanske nån girig tillverkare som har monopol på end-user grafikkort med stöd för 4 bildskärmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 19 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2009 Matrox grafikkort är skitdyra, jag har ingen aning varför, hittar inget speciellt när man kollar på deras speccs, det är inte för att det är AGP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 19 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2009 Matrox grafikkort är skitdyra, jag har ingen aning varför, hittar inget speciellt när man kollar på deras speccs, det är inte för att det är AGP.Ja för AGP är ju lite utgående om man säger så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ihabba123 Skrivet 19 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2009 Kanske ett speciellt grafikort för ingenjörer.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 19 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2009 Kanske ett speciellt grafikort för ingenjörer....Inget konkret svar eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xantanos Skrivet 19 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2009 jag tror att det kan ha något med vad korten är gjorda för, i allmänhet brukar sånna kort vara till för cad osv. tex har ju nvidia en serie "cadkort" för ca 80 tusen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 19 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2009 jag tror att det kan ha något med vad korten är gjorda för, i allmänhet brukar sånna kort vara till för cad osv. tex har ju nvidia en serie "cadkort" för ca 80 tusen Och vad är Cad då för något? Kan du förklara Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shoobree Skrivet 19 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2009 jag tror att det kan ha något med vad korten är gjorda för, i allmänhet brukar sånna kort vara till för cad osv. tex har ju nvidia en serie "cadkort" för ca 80 tusen LOL? 80 TUSEN? Herregud.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 19 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2009 jag tror att det kan ha något med vad korten är gjorda för, i allmänhet brukar sånna kort vara till för cad osv. tex har ju nvidia en serie "cadkort" för ca 80 tusen LOL? 80 TUSEN? Herregud.. Jag tittade på Wikipedia i en sekund och CAD-grafikkort verkar vara gjorda för typ ingenjörer och arkitekter som gör figurer och modeller i 3D osv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.