laynus Skrivet 24 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 Hej jag är ganska trött på att bara jag kan edita filerna så jag vill ha en html editor som är kodad i php och går lätt att ändra html koden på sidan från en sida. Vet nån hur man kodar en sån enkel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 24 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 Hej jag är ganska trött på att bara jag kan edita filerna så jag vill ha en html editor som är kodad i php och går lätt att ändra html koden på sidan från en sida. Vet nån hur man kodar en sån enkel?En editor som är kodad i php? Program är väl kodade i C++, C##, Visual Basic eller andra program? JA Fall det ska användas på en dator men nu gäller det en kod som man lägger in för att edita hemsidor på hemsidor! läs först svara sen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 24 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 Förstår inte exakt vad du menar, vill du kunna ändra hemsidor medans du är inne på dom? I så fall rekomenderar jag addonet Firebug till Firefox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 24 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 Ja men jag vill ha så det sparas och visas för alla.... För jag driver en hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 24 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 Ett CMS eller nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 24 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 Typ men enklare... så man bara editar html koden inte hela texten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 24 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 Om du har byethost som webhost kan du ändra filerna där online Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 24 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 Om du har byethost som webhost kan du ändra filerna där onlineDet kan jag nu också men jag vill göra så att andra kan logga in på typ www.dindomän.se/admin/index.phpDär ska dom kunna logga in och edita filerna som i anteckningar på datorn men på internet och den är uppkopplad till mitt ftp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 26 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2009 Kortfattat (du får ändra om du skulle hitta något fel + att den är utan säkerhet som du ser): <?php if (!empty($_GET['page']) && file_exists($_GET['page'])) echo '<form action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'" method="post"> Innehåll: <textarea name="new" rows="20" cols="50">'.file_get_contents($_GET['page']).'</textarea> <input type="hidden" name="editpage" value="'.$_GET['page'].'" /> <input type="submit" value="Ändra" /> </form>'; else if (!empty($_POST['editpage']) && isset($_POST['new']) && file_exists($_POST['editpage'])) echo "Tecken sparade i \"".$_POST['editpage']."\" : ".file_put_contents($_POST['editpage'], $_POST['new']); else echo "Ange vilken sida som skall ändras..."; ?> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 27 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2009 funkar ej jag fyllde i men funka fortfarande inte? ser du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.