Hoppa till innehåll

Celebi


Poesi
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag undrar hur man får Celebi på Pokémon Guld. Jag har nyligen kollat efter fusk men det verkar så förvirrande. Om det är någon som vet säkert hur man får den så kan ni väl säga till. Om det gör nån skillnad så står det Made in Japan på baksidan av kassetten.

Redigerat av Yoshihi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst ShadowZelda

Celebi kan man inte få utan gameshark.

 

Eller, jo, det finns ett sätt. Sök på google "Celebi trick" eller "Celebi egg trick"

 

På det viset kan man få en 100% riktig och laglig Celbi som du kan träna från level 2.

 

 

Denna video förklarar ALLT: --->

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är liksom anledningen till att jag inte tänker göra det

det KAN krascha, det betyder inte att man inte gör det. spelets batteri KAN ta slut så att sparfilen rederas och det inte går att spara mer, hindrar det dig från att spela? ne.

 

btw, nått lite bättre än youtube:

 

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Celebi_egg_trick

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Darkshiver

Gå in på ica, köp 15 chokladgrodor med harry potter kort, gå ut ur affären, ta tre steg åt höger, backa tre steg och gå in i affären, ät 2 chokladgrodor och köp sen 2 trisslotter, skrapa den 5e trisslotten och då ska du vinna 2 000 000:- , köp då en lila Celebi i närmsta kassa, koppla in den i ditt gameboy och VIPS! du har en shiny celebi!

 

 

Använd Dave37's länk om du inte har ett ica till hands.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Off Topic: Yoshihi jag har din ava tyvär så syndes det sissta i:et inte så mycket men saken är den att jag har liksom tagit bort biderna jag satte ihop så det är lite svårt att göra om.

post-72443-1233350598_thumb.png

Redigerat av fubbis
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Offtopic: tack fubbis, men kan du inte ta bilden härifrån och välja redigera eller nåt för jag gillar inte riktigt texten.

 

Ontopic: Jag har sett fusk som säger nånting om att man ska fånga alla unown i bokstavsordning för att få celebi, stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, vad bra för jag har en unown och den är O tror jag så det skulle ändå vara för sent. Men allvarligt, Nintendo måste väl ha gjort på nåt sätt så att man kan få Celebi, för det kan ju inte vara meningen att man bara ska kunna göra det olagligt eller genom glitching.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...