Hoppa till innehåll

Farligt Att Spela Dator? O.o


JingleHell

Rekommendera inlägg

Tjena!

 

Denna tråd är "troligen" på fel kategori och bör däremed flyttas.

 

Iallafall. Tyvärr så råkar mina föräldrar tro att man får "hjärnblödning" eller ett "psykiskt anfall" om man spelar mer än 3 timmar i streck <_< .

 

Jag vill gärna bevisa att det inte är farligt så länge man äter regelbundet sover ordentligt och inte dricker så mycket coffein.

 

Jag har läst på en massa sidor att det INTE är farligt och på andra att det är helt sjukt att få sitta i 3 timmar.

 

Jag vill få min pappa att låta mig spela MINST 5 timmar om dan blandat med kompisar fysiska aktiviteter och läxor.

Till saken:

 

- Är det lika farligt att sitta framför datorn som föräldrarna tror?

 

Tack

 

/Jingle

 

P.s Dra inte uppnågot om att man inte ska spela om man har störningar för jag råkar veta det ;)

Redigerat av JingleHell
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Verkligen inte, men man kan dock få anfall om man har epilepsi, beroende på vad man gör på datorn, t.ex. spelar

 

Jag vet ;)

 

Förresten kan det vara bra om någon kommer på något sätt att övertala min pappa :D

 

 

Off: In flames we trust ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheEagles

Det kan vara farligt för hjärnan om man typ sitter där i 10 timmar varje dag, hjärnan orkar helt enkelt med. Man kan troligtvis dö också, men det händer sällan.

 

Men att du får spela 5 timmar i streck, det kommer du inte få hjärnblödning för, för det är endå inte så mycket att sitta framför datorn. (:

Redigerat av TheEagles
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På min skola får man inte spela våldsamma spel/se på våldsamma filmer (även om dom inte innehåller riktigt våld :huh: )fattar inget, man blir ingen yxmördare av att se på våldsamma spel/filmer. om man gör detta blir man b& i 1 vecka det är riktigt störigt eftersom jag har drag av aspergers syndrom och jag går i en "hjälpklass" där det finns en kille som är jättekänslig och tjallar på allt och alla.

 

Lyckligtvis haxxade jag en dator så att jag kan komma in på datorns (inte serverns) administratörskonto :D

(om ni undrar hur jag gjorde så kan ni PM;a mig)

 

fast man blir b& om man sitter vid när man inte har "datortid" (weird eftersom i dom "normala" klasserna har man ej "datortid", vilket strider mot skolans datorpolicy och det stör mig ordentligt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...