Gäst EmoNerdChild Skrivet 30 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2009 Jag har Adblock plus som tar bort all reklam på internet förutom flash reklam. Finns det något annat program som kan ta bort flash reklam? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2009 Flashblock^^ https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/433 Rekomenderar att du skaffa NoScript också, den tar bort flash från alla otillåtna sidor och gör Firefox mycket säkrare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EmoNerdChild Skrivet 30 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2009 tack ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 30 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2009 Asså blockar inte det youtube filmer då? <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2009 Det går att ställa in, men på både Flashblock och NoScript ersätter flash-objektet med en knapp som man bara trycker på om man vill spela upp det, jag tycker bara det är bra ifall man öppnar flera youtube filmer i flera flikar så slipper man puasa alla eftersom dom startar sig själv annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst RySs3N Skrivet 30 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2009 Det går att ställa in, men på både Flashblock och NoScript ersätter flash-objektet med en knapp som man bara trycker på om man vill spela upp det, jag tycker bara det är bra ifall man öppnar flera youtube filmer i flera flikar så slipper man puasa alla eftersom dom startar sig själv annars.Tror jag ska ladda ner det men verkade bra att den tar bort reklam :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 31 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2009 Flashblock tar bort flash oavsett om det är reklam eller inte, NoScript tar bort en del reklam eftersom reklamen är scripts från andra sidor som inte är tillåtna därför visas den inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.