Hoppa till innehåll

Gear I 80

burak418

Rekommendera inlägg

Armor: 23090

Defense: 530 (snart 546)

Dodge: 15,66%

Parry: 14,22%

Hp: 18490

Det är mina stats på min lvl 78 dk. Räcker det för att tanka en heroic. Kan ni komma med lite tips om vad jag behöver höja osv.

Borde kunna få mera, jag har 23k i dps gear :p Börja inte med heroics, börja med 80 normals Redigerat av Hivee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan tanka heroics dock borde du fixa lite mer stamina, men när du dingar 80 fåru ju Runeforging för Stamina och typ 25 defense eller nå, då blir du nog capped + mer stamina. Kör lätta 80 heroics som UK VH Nexus och kanske någon annan, sen normal HoL, HoS, Gundrak osv. sen när du fått ungefär 23k hp (lite mindre gör inget eftersom personer som går heroic brukar ha ganska bra dps nu för tiden) så kan du gå dom heroic också, dock inte HoL, men HoS och alla andra

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lirar själv som prot pala, och när jag lvlade 74-80 så körde jag med dps gear och mitt tips är att först och främst fixa def cap som ligger på 540 (trinket från hol och ngn av dom gamla instancerna brevid shatt är lätta att få och ganska bra) och sedan äre bara att börja köra hc med en bra healer,eller så kör du med 2 tanks i instancerna

statsen ligger väll på 25k hp def cap och 21-22k armor för alla hc och 10 manna raids, sen 30k hp för 25manna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lirar själv som prot pala, och när jag lvlade 74-80 så körde jag med dps gear och mitt tips är att först och främst fixa def cap som ligger på 540 (trinket från hol och ngn av dom gamla instancerna brevid shatt är lätta att få och ganska bra) och sedan äre bara att börja köra hc med en bra healer,eller så kör du med 2 tanks i instancerna

statsen ligger väll på 25k hp def cap och 21-22k armor för alla hc och 10 manna raids, sen 30k hp för 25manna

Kan lätt göra 25 mans med 25k HP, karazhan är ju f*n svårare än heroic naxx
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Armor: 23090

Defense: 530 (snart 546)

Dodge: 15,66%

Parry: 14,22%

Hp: 18490

Det är mina stats på min lvl 78 dk. Räcker det för att tanka en heroic. Kan ni komma med lite tips om vad jag behöver höja osv.

Borde kunna få mera, jag har 23k i dps gear :P Börja inte med heroics, börja med 80 normals

Min kompis som dingade 80 igår tankar hcs lätt med def cap och 21k hp
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Hivee

beror ju på vem man frågar och vad dom lirar för tank också

Själv så tycker jag att kara var lättare än hc naxx (både före och efter nerf) och sen beror det ju på hur man kan lira också, men med dom statsen jag gav tidigare så borde vilken nybörjare som helst kunna tanka lätt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...