Hoppa till innehåll

Hur Öppnar Jag Portar På Min Router?


KuroKaktus
 Dela

Rekommendera inlägg

vad är det för fel? mina kompisar kan inte joina men internet funkar bra

 

http://img16.imageshack.us/img16/5879/hjlpz.jpg

Erhåll automatiskt ska den stå på om du inte fått specifika beskrivningar från Telia hur du ska göra.

För det där ser inte ut som ett nät som person skulle sätta upp i sitt hem.

Men om du nu skulle ha en server hemma där all trafik går igenom så du göra en DNS anslutning till den IP'n från servern.

 

Så som det ser ut nu har du skrivit in IP-adressen för ett internt LAN. D.v.s. till en server som tillåter dig att komma ut på nätet. Och för att det ska funka korrekt du tillåta den att komma till DNS-servern.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad är det för fel? mina kompisar kan inte joina men internet funkar bra

 

http://img16.imageshack.us/img16/5879/hjlpz.jpg

Erhåll automatiskt ska den stå på om du inte fått specifika beskrivningar från Telia hur du ska göra.

För det där ser inte ut som ett nät som person skulle sätta upp i sitt hem.

Men om du nu skulle ha en server hemma där all trafik går igenom så du göra en DNS anslutning till den IP'n från servern.

 

Så som det ser ut nu har du skrivit in IP-adressen för ett internt LAN. D.v.s. till en server som tillåter dig att komma ut på nätet. Och för att det ska funka korrekt du tillåta den att komma till DNS-servern.

 

 

vad/hur ska jag göra då?

Redigerat av krydda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

funkar det att skapa server så mina vänner kan joina om jagh bara öppnat portarna? krävs det inte en static ip? isåfall hur gör man? har öppnat port 1200, 27015 27020 och 27039

 

 

EDIT:vad ska det stå på ip där man öppnar portarna?

 

name:cs1

Ip adress: ??????

 

Redigerat av krydda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...