Hoppa till innehåll

Ip


Gäst Plopp

Rekommendera inlägg

Fråga 1:

Det är så att min kompis nyligen flyttat och nu har ett mobilt bredband. Det står att han ska ha 8 mbit hastighet men han får bara upp till 2 kbit när han ska ladda ner saker. Vad kan felet vara? Riktigt irriterande.

 

Fråga 2:

Hur kan man kolla ifall någon använder ens internet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Fråga 1:

Det är så att min kompis nyligen flyttat och nu har ett mobilt bredband. Det står att han ska ha 8 mbit hastighet men han får bara upp till 2 kbit när han ska ladda ner saker. Vad kan felet vara? Riktigt irriterande.

 

Fråga 2:

Hur kan man kolla ifall någon använder ens internet?

1. Det står att man kan få UPP TILL 8mb per sekund. Det betyder inte att han måste få det, bara att han kan få det där det är riktigt bra täckning.

Nu har jag 100mbit per sekund, men det betyder inte att jag kan ladda ned så snabbt. Max kan man ladda ned en åttondel av det, alltså 12,5MB per sekund. Men ofta så är det dåliga seeders osv...

(Det behöver inte vara olagligt material gubbar)

2. DEt vet jag inte... men om han har mobilt bredband så lär det inte förekomma

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2. Beroende på vad du har för router kan man gå in och se det ganska simpelt genom att gå in på routers IP

Tror inte att han har en router...

 

Han frågade varför hans kompis mobila bredband var så konstigt och sedan om han kan se om någon använder "ens" internet, jo iofs han kanske trodde nån annan var inne på den mobila och använde det samtidigt Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fråga 1:

Det är så att min kompis nyligen flyttat och nu har ett mobilt bredband. Det står att han ska ha 8 mbit hastighet men han får bara upp till 2 kbit när han ska ladda ner saker. Vad kan felet vara? Riktigt irriterande.

 

Fråga 2:

Hur kan man kolla ifall någon använder ens internet?

1. Det står att man kan få UPP TILL 8mb per sekund. Det betyder inte att han måste få det, bara att han kan få det där det är riktigt bra täckning.

Nu har jag 100mbit per sekund, men det betyder inte att jag kan ladda ned så snabbt. Max kan man ladda ned en åttondel av det, alltså 12,5MB per sekund. Men ofta så är det dåliga seeders osv...

(Det behöver inte vara olagligt material gubbar)

2. DEt vet jag inte... men om han har mobilt bredband så lär det inte förekomma

 

100 MBit = 12,5 MB

8 bitar på en byte du vet?

 

I avtalet kanske de har en maxgräns för bandbredd och kapar sedan farten då maxet är uppnått. Annars så är det som sagt upp till 8MBit = 1MB. Och det är om du bor granne med masten...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...