Hoppa till innehåll

Dator Som Klarar...


Sidney
 Dela

Rekommendera inlägg

Hallå alla.

Funderar på att köpa en egen dator då jag nu sitter med en famlijedator som jag och syrran delar på. Det jag vill göra med den är att spela enklare spel som WoW, Battlefield 2 och liknande spel. Jag undrar nu hur mycket man behöver lägga ut på en dator för att allt detta ska rulla på på högsta grafikinställningarna. Jag vill inte sätta ihop den själv utan den ska redan vara ihopsatt. Jag kan ju köpa lösa delar fast då vill jag att affären ska sätta ihop den. Jag har skärm och allt sånt, så räkna inte in det i priset. Det jag vill lägga ut på datorn är max 5000:-, +/- någon 100:-.

 

Sen undrar jag en till sak. VI har ju en Windows XP installation CD hemma. RÄcker det med att ha en sån eller behöver man någon typ av CD nyckel ockjså för att installera det?

 

Ledsen för eventuella stavfel, skriver från mitt Ps3. Rätter de imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej. Men vad får man bäst delar för. Köpa en färdig dator för 5000:- eller köpa en dator i delar och låta affären (Inet eller Komplett) montera ihop den (4000:- delar, 1000:- frakt och montering)? Och hur ser det ut med garantin och liknande om man köper lösa delar?

Redigerat av Sidney
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej. Men vad får man bäst delar för. Köpa en färdig dator för 5000:- eller köpa en dator i delar och låta affären (Inet eller Komplett) montera ihop den (4000:- delar, 1000:- frakt och montering)? Och hur ser det ut med garantin och liknande om man köper lösa delar?

Du får garanti på alla delar. Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej. Men vad får man bäst delar för. Köpa en färdig dator för 5000:- eller köpa en dator i delar och låta affären (Inet eller Komplett) montera ihop den (4000:- delar, 1000:- frakt och montering)? Och hur ser det ut med garantin och liknande om man köper lösa delar?

 

 

väljer man ett datorpaket(typ Gamer a20 heter dom) på komplett kan man ju konfigurera innehållet själv och montering av det ingår i priset

, bor man nära något komplettlager så beställer man frakt dit och kommer och hämtar den där, det kostar mindre än 100 spänn

 

Okej. Men vad får man bäst delar för. Köpa en färdig dator för 5000:- eller köpa en dator i delar och låta affären (Inet eller Komplett) montera ihop den (4000:- delar, 1000:- frakt och montering)? Och hur ser det ut med garantin och liknande om man köper lösa delar?

 

väljer man ett datorpaket(typ Gamer a20 heter dom) på komplett kan man ju konfigurera innehållet själv och montering av det ingår i priset

, bor man nära något komplettlager så beställer man frakt dit och kommer och hämtar den där, det kostar mindre än 100 spänn

 

 

 

sen är det väldigt mycket bättre att köpa en datorkonfiguration från tex komplett än att köpa en typ, dell dator

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg detta paket på Komplett.

 

Klara den de nämnda spelen på höga inställningar?

Vart väljer man om Komplett ska montera och hur mycket kostar det?

Det följer inte med något OS va?

 

det där är ett paket där det är meningen att man ska bygga ihop det själv ;) tror inte man kan beställa så att dom gör det

 

 

här är paketen som man kan konfigurera och som dom sätter ihop åt en: http://www.komplett.se/k/cc.aspx?bn=10306

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där ligger lite över min prisklass. Skulle någon kunna ta fram ett paket på Inet för 4000:- + montering och frakt? Skriv gärna också vilka spel den skulle klara och så.

 

jag skrev också attdu kan konfigurera dom så dom blir typ billigare

 

Skulle någon kunna konfigurera en dator på Komplett som kostar runt 4000:- (utan OS och frakt)?

Redigerat av Sidney
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...