Hoppa till innehåll

Ett Ärr I Ögat :(

WishCookie

Rekommendera inlägg

Gäst aJwant2bme

Min kusins pappa var blind på ena ögat, och sedan fick han operera det för ett billigt pris för någonting som jag inte kommer ihåg, och nu ser han på det ögat igen :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min kusins pappa var blind på ena ögat, och sedan fick han operera det för ett billigt pris för någonting som jag inte kommer ihåg, och nu ser han på det ögat igen :o

Det är omöjligt.

Operationer i ögonen är ju oftast med laser och det kanske tar 20 minuter att göra den (iallafall vanliga laseroperationer).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst aJwant2bme

Det är omöjligt.

Operationer i ögonen är ju oftast med laser och det kanske tar 20 minuter att göra den (iallafall vanliga laseroperationer).

Ja, han opererade ju med laser. Han var blind på ena ögat, och han opererade med laser, och nu ser han perfekt, förutom att han fortfarande skelar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är omöjligt.

Ja, han opererade ju med laser. Han var blind på ena ögat, och han opererade med laser, och nu ser han perfekt, förutom att han fortfarande skelar lite.

Operationer med laser går bara om du ser dåligt inte om du är blind.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst aJwant2bme

Det är omöjligt.

Operationer med laser går bara om du ser dåligt inte om du är blind.

Jaja, säg det till honom, jag skriver bara ner var han sa till mig :o :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Darkshiver

Det är omöjligt.

Beror på.

En tysk snubbe som vart döv i 20 år åkte skidor, gick högt upp på nåt berg för o åka ner och det slog lock o så ba; OWOWHWH, jag höör!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo nu för 3 dagar sen åkte jag till optikern och dom hade

hittat ett ärr i vänstra näthinnan. Mitt vänstra öga är konstig, för ändan sen 2007 vid sommras, så skulle jag åka på semester. Solljuset var för stark. Sen efter att solljuset hade blivit svagare började jag att se konstigt och suddit. Och jag gör det fortfarande. Och det kan låta konstigt att solljus kan göra ärr i ögat.

Så dom så att dom kanske skulle operera mitt vänstra

öga. :( Så jag frågar er måste jag opereras för att få bort ärret eller finns det något

annat sätt? Börjar faktiskt att oroa mig.

den du ska fråga är din läkare inte oss ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är en sån person som nästan aldrig har sympati för andra människor. Och inte idag heller.

En sådan fråga du ställer är totalt omöjlig för oss att svara på. Det krävs många års utbildning och arbetserfarenhet för att veta det svaret. Du gör dig bäst i att fråga doktorn som ska operera om det finns någon annan väg än operation, vilket jag tvivlar på att det finns.

Ni som känner att ni har sympati för killen och vill uppmuntra han får gärna skicka ett PM till han.

Jag låser tråden iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...