Hoppa till innehåll

Spionprogram Och Trojaner


Gäst iNexcusablee

Rekommendera inlägg

Gäst aJwant2bme

Jag har ett litet problem, jag vet inte hur jag fått det, men jag har olika spionprogram och trojaner på min dator. Jag har AVG 8.0, men jag har inte kunnat få bort dem, eller ens märkt dem med AVG. Jag har även avinstallerat AVG och installerat Search and Destroy, men inte kunnat få bort dem heller. Har även försök med annat så som fseasyclean och vcleaner. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få bort det. Det var inte försen jag gjorde en onlinesökning efter virus och spionprogram med fseasyclean som jag upptäckte all skit jag har på datorn. Någon som har något att rekommendera? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

fseasyclean och vcleaner är virus själva, om du är inne på internet och det står "scanning your computer, 50 virus found" eller liknande så är det fake, dom vill få dig att ladda ner ett riktigt virus som dom säger ska ta bort virusen.

 

ta bort fseasyclean och vcleaner så snabbt som möjligt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst aJwant2bme

Fixa ett av dessa anti virus program.

 

Nod32.

Kaspersky.

McAfee.

 

Men det verkar konstigt att ditt anti virus pgram & Spybot inte har upptäckt virusen.. Kan det vara så att denna onlinesökning du gjort inte fungerar till 100%?

 

 

Jag vet inte, fick den av en kompis som sa att den var jättebra, men, som sagt, jag vet inte.. "/

 

fseasyclean och vcleaner är virus själva, om du är inne på internet och det står "scanning your computer, 50 virus found" eller liknande så är det fake, dom vill få dig att ladda ner ett riktigt virus som dom säger ska ta bort virusen.

 

ta bort fseasyclean och vcleaner så snabbt som möjligt

 

 

Det stod liksom inte att jag fått hur många virus och så som helst, vcleaner funkade ju inte alls... Menmen, jag har redan tagit bort dom, eftersom jag ändå inte får bort den j*vla skiten från datorn ._. -.-''

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det räcker inte med att du trycker " ta bort ", programmen. Eftersom att det är virus, så kommer dem inte försvinna. Du måste ta bort dem med hjälp utav ett anti virus program. Scanna med Spybot, det vore konstigt att spybot inte hittar dem. Testa att uppdatera spybot innan du scannar och när du scannar, håll inte på med andra saker på datorn.

 

Du kan även testa att starta datorn i felsäkert läge. Starta den i felsäkert läge och sedan scannar du med spybot och ett anti virus program. Dock så kommer din bildstorlek vara förminskad, men det är bara ignorera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst aJwant2bme

Det räcker inte med att du trycker " ta bort ", programmen. Eftersom att det är virus, så kommer dem inte försvinna. Du måste ta bort dem med hjälp utav ett anti virus program. Scanna med Spybot, det vore konstigt att spybot inte hittar dem. Testa att uppdatera spybot innan du scannar och när du scannar, håll inte på med andra saker på datorn.

 

Du kan även testa att starta datorn i felsäkert läge. Starta den i felsäkert läge och sedan scannar du med spybot och ett anti virus program. Dock så kommer din bildstorlek vara förminskad, men det är bara ignorera.

 

Allready done. Funkar inte. Får inte bort skiten. Jag har ärligt talat funderat på att installera om datorn, lägga in alla saker på slave-disken, och så. Men, det går inte att göra, för det laggar fast, för datorn har blivit så seg. Det är liksom värsta fail (Y) .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst aJwant2bme

Det stod liksom inte att jag fått hur många virus och så som helst, vcleaner funkade ju inte alls... Menmen, jag har redan tagit bort dom, eftersom jag ändå inte får bort den j*vla skiten från datorn ._. -.-''

 

Var står det?

 

 

Öhm... Ehe.. kommer inte ihåg, >.< urkasst minne, och nu har jag ju avinstallerat allt på datorn >.< (Y)

 

Min brorsa kommer snart med ett par program som han tror ska funka ._. så han sa "avinstallera allt som har med virusskydd att göra så länge" och då, (Y) har jag gjort det ._. ehe ._.'''

 

Ladda ner hijack this log här -> http://www.hijackthis.de/

Ladda ner, installera och scanna. När det är klart så kommer du att få en log, kopiera allt i loggen och lägg upp den här.

 

Använd "codebox" taggen.

 

Jag kan inte, för jag har ingen annan brandvägg än windows för tillfället (Y)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen är att ett vanligt sätt att få in virus är ett medelande där det står "you have a virus, download this program to remove it", men dom luras bara och vill att man ska ladda ner ett program som tar bort viruset man inte har, det du laddar ner ÄR ett virus.

 

Så om det står i webbläsaren att du har virus, så är det förmodligen fake och du ska inte ladda ner något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...