Hoppa till innehåll

Spionprogram Och Trojaner


Gäst iNexcusablee
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Eller så ger man f*n i att ladda ned allt man ser, eller gå in på massa porrsidor.

 

Jag har inte använt ett anti-virus på länge, eftersom jag vet vad jag besöker. Och vad jag klickar på.

Man behöver ändå ett Anti Virus skydd ;: ;: ;: ;: ;:

 

Nej, inte nödvändigtvis. [insert 5x smileys]
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller så ger man f*n i att ladda ned allt man ser, eller gå in på massa porrsidor.

 

Jag har inte använt ett anti-virus på länge, eftersom jag vet vad jag besöker. Och vad jag klickar på.

Men ändå ska kan du ha virus...

 

För att visa sidoer blir infekterade... Som Fuska.se kanske... Tänk om det blir infekterad och vi har anti virus som skyddar oss men du har inte ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller så ger man f*n i att ladda ned allt man ser, eller gå in på massa porrsidor.

 

Jag har inte använt ett anti-virus på länge, eftersom jag vet vad jag besöker. Och vad jag klickar på.

Men ändå ska kan du ha virus...

 

För att visa sidoer blir infekterade... Som Fuska.se kanske... Tänk om det blir infekterad och vi har anti virus som skyddar oss men du har inte ^^

 

Hur i hela världen skulle själva sidan bli infekterat?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller så ger man f*n i att ladda ned allt man ser, eller gå in på massa porrsidor.

 

Jag har inte använt ett anti-virus på länge, eftersom jag vet vad jag besöker. Och vad jag klickar på.

 

Men ändå ska kan du ha virus...

 

För att visa sidoer blir infekterade... Som Fuska.se kanske... Tänk om det blir infekterad och vi har anti virus som skyddar oss men du har inte ^^

 

Hur i hela världen skulle själva sidan bli infekterat?

 

Någon som hackar det :zzz:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Eller så ger man f*n i att ladda ned allt man ser, eller gå in på massa porrsidor.

 

Jag har inte använt ett anti-virus på länge, eftersom jag vet vad jag besöker. Och vad jag klickar på.

Man behöver ändå ett Anti Virus skydd ;: ;: ;: ;: ;:

 

Nej, inte nödvändigtvis. [insert 5x smileys]

 

Du vet att det räcker med att vara tillkopplad internet för att kunna få virus? :S
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller så ger man f*n i att ladda ned allt man ser, eller gå in på massa porrsidor.

 

Jag har inte använt ett anti-virus på länge, eftersom jag vet vad jag besöker. Och vad jag klickar på.

 

Men ändå ska kan du ha virus...

 

För att visa sidoer blir infekterade... Som Fuska.se kanske... Tänk om det blir infekterad och vi har anti virus som skyddar oss men du har inte ^^

Hur i hela världen skulle själva sidan bli infekterat?

 

Någon som hackar det :zzz:

 

Kan du berätta "hur" det skulle kunna senare sprida virus till oss?

 

det fungerar inte såhär:

 

http://s5.tinypic.com/spks3t.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, börjar nästan bli lite kul att läsa igenom tråden.

Vet du ens vad DDoS är för något?

Man kan dock sprida virus genom sidor med hjälp av säkerhetshål i webläsaren, dock så är de flesta webläsare rätt så snabba på att fixa de problemen. När man gjort det, så tvingar man datorn som är uppkopplad mot sidan att köra viruset / den illasinnade koden.

 

Justfiwi:

Nej, man kan inte få virus eller andra skadliga koder bara man är uppkopplad på internet, man kan dock få virus om någon bryter sig in i din dator om du t.ex agerar server åt din egen websida och du inte patchar ordentligt.

För att i de flesta fall få virus måste du ladda ned någon form av program. Vissa program laddar i sin tur ned andra illasinnade koder (trojan downloaders).

Och nej! Man kan inte få virus av bilder, musik, filmer eller liknande då viruset eller den illasinnade koden måste exekveras, och det kan man inte göra med en bild eller någon annan form av media fil. Programmet måste då vara av filformatet .exe.

 

Hoppas det här hjälper er att förstå saker och ting.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Haha, börjar nästan bli lite kul att läsa igenom tråden.

Vet du ens vad DDoS är för något?

Man kan dock sprida virus genom sidor med hjälp av säkerhetshål i webläsaren, dock så är de flesta webläsare rätt så snabba på att fixa de problemen. När man gjort det, så tvingar man datorn som är uppkopplad mot sidan att köra viruset / den illasinnade koden.

 

Justfiwi:

Nej, man kan inte få virus eller andra skadliga koder bara man är uppkopplad på internet, man kan dock få virus om någon bryter sig in i din dator om du t.ex agerar server åt din egen websida och du inte patchar ordentligt.

För att i de flesta fall få virus måste du ladda ned någon form av program. Vissa program laddar i sin tur ned andra illasinnade koder (trojan downloaders).

Och nej! Man kan inte få virus av bilder, musik, filmer eller liknande då viruset eller den illasinnade koden måste exekveras, och det kan man inte göra med en bild eller någon annan form av media fil. Programmet måste då vara av filformatet .exe.

 

Hoppas det här hjälper er att förstå saker och ting.

Menar att man inte direkt måste gå in på en porrsida för att få virus. Bara man använder internet i vardagligt bruk så händer det att det slinker in ett virus...

Och det går visst, kommer ni inte ihåg det här viruset. När var det, kanske 5 år sedan eller nåt, nja mer, 6 kanske.

Då ombads alla att stänga av sina datorer under den dagen, för någon person hade sagt att han skulle skicka ut ett virus och typ skit många fick det ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...