Gäst nimzann Skrivet 24 Februari 2009 Rapport Skrivet 24 Februari 2009 (redigerat) Mitt Nintendo 8-bitars har nu kommit ner från vinden. Men den fungerar inte.. När jag ska trycka i ett spel så vill spelet inte stanna nere. Den klickar upp igen. Men när jag inte har i något spel och trycker ner plastbrickan den ligger i så fastnar den, men alltså inte när ett spel är i. Jag vet att jag höll på och försöka modifiera den för något år sedan så den skulle kunna spela amerikanska spel. Men jag skruvade bara isär allt och sätte ihop det igen, gjorde alltså ingenting med den. Kan jag ha skruvat ihop det fel eller för hårt eller för löst? Vad kan vara fel? Kan det vara något med connectorn? EDIT: Testade att skruva isär bara överdelen nu och då funkar det att stoppa i spel och de fastnar i nedersta läget. Dock blinkar bara konsolen, så antar att det är connectorn som är skit då eller? Det är rätt konstigt, men så fort jag sätter på "höjlet" (det gråa locket) så funkar det inte att sätta i spel så de fastnar i understa läget... Helt skumt. Redigerat 24 Februari 2009 av nimzann
GZT Skrivet 17 Mars 2009 Rapport Skrivet 17 Mars 2009 Låter som att du skruvat åt skruvarna för hårt. Ta bort locket, gör varje skruv man kan komma åt utan locket ett halvt varv lösare så ska det nog gå.
Rekommendera inlägg