Hoppa till innehåll

Killzone 2


GangsterTwist
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Killzone 4?

Du menar väl killzone 2.

Och du GangsterTwist jag överförde musiken genom ett usb minne men jag tror man kan bränna på skiva sen lägga in i sin ps3 men jag är inte helt säker om man kan bränna sen överföra till sin ps3.

Ni vet en "USB sticka", en sådan kan man väl fylla på med musik och sen köra in den i PS3 och tanka över? :D

Förstår fortfarande inte varför de inte går med mobilen. De enligt mig är idiotiskt <_<

 

Ontopic:

Vet någon hur bra Killzone 2 har sålt i sverige?

Och vilka kontroller kör ni med, och sensitivity?

Själv kör jag ju med kontrollerna redan på när man först spelar spelet (därför de är lite annorlunda och något nytt, orkar inte att alla vill ha cod kontroller bara. Man vill ju erfara något nytt :lol: ) Och jag känner de enklare att köra med ganska seg sensitivity.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kom i brevlådan idag! Har spelat lite story och online, tyckte det ägde.

 

Men jag fattar inte riktigt hur man ska få "specialförmågor" som att bli osynlig och sånt. Har inte läst manualen än men...

 

En fråga, kan man välja ifall man vill vara Helghast eller ISA? Eller är det "hosten" som väljer ifall man ska kunna det eller?

Redigerat av ThaNooB
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De som lagt upp matchen kan välja om man ska få välja vilken sida man ska strida på, eller om det ska vara automatiskt.

 

Vet inte när man får just camouflage (inte osynlig). Men för att få såna saker ska man låsa upp klasser (gå upp i rank) och få medaljer (få ett visst antal ribbons). Hur du får allt och sånt står i spelet. Gå in på Warzone > Statistic.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kom i brevlådan idag! Har spelat lite story och online, tyckte det ägde.

 

Men jag fattar inte riktigt hur man ska få "specialförmågor" som att bli osynlig och sånt. Har inte läst manualen än men...

 

En fråga, kan man välja ifall man vill vara Helghast eller ISA? Eller är det "hosten" som väljer ifall man ska kunna det eller?

För att kunna bli osynlig måste du vara en scout (sniper) för attkunna bli osynlig.

Scout låser du upp på den sista ranken general.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm jag förstod inte direkt heller först. För alla sprang runt med 0 special förmåger och alla med samma vapen. Tillslut insåg jag att de var inställt att jag skulle köra med folk i samma rank och det var de. Och du lär behöva köra ett par timmar innan du kommer kunna låsa upp Badges. Vilket är Scout, Assult, Medic m.m.

 

Det var en väldigt liten patch på Killzone 2 igår. Någon som kan säga exakt vad den ändra m.m.

 

En annan rolig grej är hur en del COD4 fans klagar på hur kontrollerna är, och hur segt aim:et är. Dock är de gjort så med flit ju för att de ska kännas verkligt. Och som svar säger Guerilla såhär:

The outcry about the controls on KZ2 has been so loud Guerilla games producer Seb Downie recently responded to cat-calls for a control patch. Downie says no changes are required. The sluggish controls are here to stay so get used to it or stick with the Call of Duty franchise.

 

Och de älskar jag, jag som inte står ut med hur alla företag försöker härma och göra spelet så COD som möjligt för att de ska sälja. Guerilla gör tvärtemot och säger helt enkelt Killzone 2 är Killzone 2 och COD är COD. Välj spel.

Hoppas de står för de nu också ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Patchen ändrade något med kontrollerna och jag tror det var att det skulle bli lättare att sikta.

Btw så blev jag general igår och när jag startade killzone 2 idag så stog det att jag tillhör de 10% bästa spelarna därför fick jag en trophie och en silver sak runt min rank.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...