Hoppa till innehåll

Priser I Skolan


Rekommendera inlägg

Ja, det kan man väll få.

 

För övrigt så anser jag att folk borde sluta vara så otroligt lättkränkta och bortskämda.

Hur kul är det om alla utom du får t.ex en klubba vid varje matteprov eftersom du har problem med matten? inte särskilt kul

 

Då kanske man ska fundera över att sluta vara kass och bli vass så kanske man får en klubba? Man kan ju alltid börja träna till proven så man klarar skiten. I princip allt går, bara man ger sig f*n på det.

 

Vi kan ju även jämföra det hela med någon slags tävling inom t.ex sport. Det hela är ju ungefär som att man skulle bli tjurig för att man inte fick nått pris även fast man förlorade.

 

Nej.

En tävling inom sport är inte samma sak som ett matteprov. En tävling inom sport är du antagligen med i frivilligt, du gör inte ett matteprov frivilligt. Och alla har det inte så j*vla lätt i skolan, och det blir inte direkt bättre av att alla andra får "belöningar" utom du. Man kan inte bara sluta vara kass.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ja, det kan man väll få.

 

För övrigt så anser jag att folk borde sluta vara så otroligt lättkränkta och bortskämda.

Hur kul är det om alla utom du får t.ex en klubba vid varje matteprov eftersom du har problem med matten? inte särskilt kul

Då kanske man ska fundera över att sluta vara kass och bli vass så kanske man får en klubba? Man kan ju alltid börja träna till proven så man klarar skiten. I princip allt går, bara man ger sig f*n på det.

 

Vi kan ju även jämföra det hela med någon slags tävling inom t.ex sport. Det hela är ju ungefär som att man skulle bli tjurig för att man inte fick nått pris även fast man förlorade.

 

Nej.

En tävling inom sport är inte samma sak som ett matteprov. En tävling inom sport är du antagligen med i frivilligt, du gör inte ett matteprov frivilligt. Och alla har det inte så j*vla lätt i skolan, och det blir inte direkt bättre av att alla andra får "belöningar" utom du. Man kan inte bara sluta vara kass.

 

Jag sa aldrig att det var samma sak, jag gjorde endast en jämförelse, och jämförelsen var att man ska förfan inte tjura när folk som gör bra ifrån sig blir belönade. En belöning uppmuntar till fortsatt bra arbete.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...