Banish Skrivet 1 April 2009 Rapport Dela Skrivet 1 April 2009 Ja, det kan man väll få. För övrigt så anser jag att folk borde sluta vara så otroligt lättkränkta och bortskämda. Hur kul är det om alla utom du får t.ex en klubba vid varje matteprov eftersom du har problem med matten? inte särskilt kul Då kanske man ska fundera över att sluta vara kass och bli vass så kanske man får en klubba? Man kan ju alltid börja träna till proven så man klarar skiten. I princip allt går, bara man ger sig f*n på det. Vi kan ju även jämföra det hela med någon slags tävling inom t.ex sport. Det hela är ju ungefär som att man skulle bli tjurig för att man inte fick nått pris även fast man förlorade. Nej.En tävling inom sport är inte samma sak som ett matteprov. En tävling inom sport är du antagligen med i frivilligt, du gör inte ett matteprov frivilligt. Och alla har det inte så j*vla lätt i skolan, och det blir inte direkt bättre av att alla andra får "belöningar" utom du. Man kan inte bara sluta vara kass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darkdevil Skrivet 1 April 2009 Rapport Dela Skrivet 1 April 2009 Ja, det kan man väll få. För övrigt så anser jag att folk borde sluta vara så otroligt lättkränkta och bortskämda. Hur kul är det om alla utom du får t.ex en klubba vid varje matteprov eftersom du har problem med matten? inte särskilt kul Då kanske man ska fundera över att sluta vara kass och bli vass så kanske man får en klubba? Man kan ju alltid börja träna till proven så man klarar skiten. I princip allt går, bara man ger sig f*n på det. Vi kan ju även jämföra det hela med någon slags tävling inom t.ex sport. Det hela är ju ungefär som att man skulle bli tjurig för att man inte fick nått pris även fast man förlorade. Nej.En tävling inom sport är inte samma sak som ett matteprov. En tävling inom sport är du antagligen med i frivilligt, du gör inte ett matteprov frivilligt. Och alla har det inte så j*vla lätt i skolan, och det blir inte direkt bättre av att alla andra får "belöningar" utom du. Man kan inte bara sluta vara kass. Jag sa aldrig att det var samma sak, jag gjorde endast en jämförelse, och jämförelsen var att man ska förfan inte tjura när folk som gör bra ifrån sig blir belönade. En belöning uppmuntar till fortsatt bra arbete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.