prophet Skrivet 3 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2009 Det är inget virus, men det är taskigt mot sitt privatliv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 4 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 Hej, det är så här att jag har sett att jag har fått ett virus som heter Tracking Cookie. Jag har Norton Antivirus 2009 men när jag trycker på "fix" så försvinner det i typ 5 min men sen finns det där igen. Vad ska jag göra? Tracking Cookies kommer från hemsidor som sedan sparar information om din dator osv. Kommer från typ alla hemsidor. Det kmr tillbaka eftersom att du har gått ut på internet igen. Det är ingen farligt, om man inte är petnoga på att ingen ska få reda på något om ABSOLUT INGET! Okej, då får det vara. Men tack för hjälpen! Om du fortfarande vill ta bort dem så rekommenderar jag Spybot Search & Destroy Varför skaffa Spybot S & D när han redan har Norton Antivirus 2009 som tar bort dem? What's the point, dude? ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 4 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 För att norton tycker det är smittsamt :o Mitt Norton tycker allt är smittsamt =(. Så bry dig inte norton är ganska parodiskt av sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 4 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 Om du nu verkligen vill ha bort dem, så ladda ner gratis versionen utav "ad-aware 2008" Ladda ner, installera och scanna då försvinner dem. http://www.lavasoft.com/products/ad_aware_free.php Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 4 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 Om du nu verkligen vill ha bort dem, så ladda ner gratis versionen utav "ad-aware 2008" Ladda ner, installera och scanna då försvinner dem. http://www.lavasoft.com/products/ad_aware_free.php Samma sak igen, varför skaffa det när hans antivirusprogram redan tar bort dem. Men dom kommer tillbaka, och d är det bara att ta bort dom igen. Exakt samma sak med Ad-Aware, den tar bort. Inget mer...! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 5 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2009 Om du nu verkligen vill ha bort dem, så ladda ner gratis versionen utav "ad-aware 2008" Ladda ner, installera och scanna då försvinner dem. http://www.lavasoft.com/products/ad_aware_free.php Samma sak igen, varför skaffa det när hans antivirusprogram redan tar bort dem. Men dom kommer tillbaka, och d är det bara att ta bort dom igen. Exakt samma sak med Ad-Aware, den tar bort. Inget mer...! Om jag minns rätt, så använder han norton.Oftast så klarar inte ens norton av att ta bort enkla saker som cookies. Men om han vill vara sker så bör han ladda ner detta program. Detta program används inte bara till att ta bort cookies, den har andra syften också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 5 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2009 Om du nu verkligen vill ha bort dem, så ladda ner gratis versionen utav "ad-aware 2008" Ladda ner, installera och scanna då försvinner dem. http://www.lavasoft.com/products/ad_aware_free.php Samma sak igen, varför skaffa det när hans antivirusprogram redan tar bort dem. Men dom kommer tillbaka, och d är det bara att ta bort dom igen. Exakt samma sak med Ad-Aware, den tar bort. Inget mer...! Om jag minns rätt, så använder han norton.Oftast så klarar inte ens norton av att ta bort enkla saker som cookies. Men om han vill vara sker så bör han ladda ner detta program. Detta program används inte bara till att ta bort cookies, den har andra syften också. Ja som andra säkerhetshål och liknande, som Norton klarar väldigt bra. Norton är antagligen, jag säger inte att det är det, men antagligen, det säkraste antivirusprogrammet. Men det används helst inte av vanliga konsumenter då det är oerhört prestanda krävande med tanke på dens uppgift. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 6 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2009 Förlåt att jag går lite offtopic, men komiskt att ubuntu har pedobear som bild :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 6 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2009 Likadant för mig då jag virus söker, men det konstiga är att då jag väljer visa detaljer så har "Tracking Cookie" så står det cookies över sajter där jag inte är medlem typ som emanuel@nånting.något och jag har aldrig haft emanuel som användarnam sen adtorn senast kracshade (hade nog inte före heller) utan bara Emael.Alltså, då är det din inloggning på datorn som heter Emanuel@På min dator så står det t.ex. Justfiwi@Någonting.något Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 6 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2009 Norton är ungefär lika potent som en tändsticka under vatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 6 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2009 Likadant för mig då jag virus söker, men det konstiga är att då jag väljer visa detaljer så har "Tracking Cookie" så står det cookies över sajter där jag inte är medlem typ som emanuel@nånting.något och jag har aldrig haft emanuel som användarnam sen adtorn senast kracshade (hade nog inte före heller) utan bara Emael. Alltså, då är det din inloggning på datorn som heter Emanuel@ På min dator så står det t.ex. Justfiwi@Någonting.något Hur menar du? Alltså, om det står [email protected] så betyder det att du har varit inne på Fuska.seAlltså Emanuel, är din inloggning på datorn. Det spelar ingen roll vad du har för account på hemsidor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 6 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2009 Inget virus. Alla får tracking cookies. De skadar inte datorn. De snor inte lösenord eller liknande. Inget att oroa sig för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.