Ranjo Skrivet 4 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 (redigerat) Tja, nu är det så att när jag har gjort en avatar i photoshop och jag ska använda den här på fuska så står det att filen är för stor. Finns det nåt sätt att göra så filen blir mindre eller något? Har precis skaffat photoshop så jag e lite nybörjare =P Svara så fort som möjligt, tack på förhand. btw, flytta gärna tråden om den är i fel forum, visste inte vilken den skulle va i.. Redigerat 4 Mars 2009 av Naruto9 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 5 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2009 Din avatar får inte överstrida måtten 125x125 annars kan den reduceras. Du måste även se till så att det inte är över 20kb. När du gör din bild, då när du skriver in måtten, skriv då: Bredd 125px. Höjd 125px Sedan när du sparar bilden, kolla lite längre ner i photoshop så ser du hur stor filen är. Är den över 20Kb så kan du till höger, dra ner på kvalitén så att den blir under 20Kb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrJesper Skrivet 5 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2009 Vilket format sparar du i? Då jag sparar i .jpg blir den aldrig för stor. Däremot .png kan vara lite problem med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ranjo Skrivet 5 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2009 Din avatar får inte överstrida måtten 125x125 annars kan den reduceras. Du måste även se till så att det inte är över 20kb. När du gör din bild, då när du skriver in måtten, skriv då: Bredd 125px. Höjd 125px Sedan när du sparar bilden, kolla lite längre ner i photoshop så ser du hur stor filen är. Är den över 20Kb så kan du till höger, dra ner på kvalitén så att den blir under 20Kb. Tack! Men när jag ska göra en ny så ser ju rutan ut såhär: och kan någon säga vad det exakt ska stå i alla rutor? Jag vet t.ex inte om det ska vara pixlar/tum eller pixlar/cm, hur mycket upplösning det ska vara eller vilken förinställning... säg hur ni gör, tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arako Skrivet 5 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2009 (redigerat) det där ser bra ut, visa hur du gör när du sparar istället. jag tar file->save for web/spara för web-> väljer jpg och sänker på quality tills den är på 20kb eller lägre Redigerat 5 Mars 2009 av Arako Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ranjo Skrivet 5 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2009 Problemet är att det inte går att få den till 20 kb eller mindre... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 5 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2009 Bilden kanske var för stor från början, alltså grundbilden ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ranjo Skrivet 5 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2009 hjälper det inte att göra den mindre bara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DjLudde Skrivet 7 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2009 han menar garanterat inte bildens pixel strolek... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.