Hoppa till innehåll

Stora Empire:total War Tråden

bazti

Rekommendera inlägg

Det är vid såna här tillfällen jag blir ledsen över att jag sitter på en famaljedator. Är helsugen på detta spel men verkar som att datorn inte klarar av det. Den borde klara av det om mna kollar på minimum kraven. Har testat demot men det blir bara konstigt. När jag startar det kommer den där svarta siden med massor med vit text upp där det står Sega, Trademarks, 2008 osv i ungefär 5 min. Sen kommer jag till menyn. Där klickar jag på Options > Graphics > Low. Skärmen laddas och jag kommer tillbaka till huvudmenyn. Klickar på SP > Tutorial > Land (?). Nu laddar skärmen igen med när det kommit till halva på laddningsbaren så åker den fram 1cm och sen bak 1 cm snabbt. Om jag klickar på ctrl+alt+delete händer det inget, inte heller om jag klickar på start. Om jag klickar på esc i samma veva så stängs spelet ner och får upp en ruta med att Steam inte svarar och så måst ejag sätnga ned det. Någon ide på vad som är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

Sidney, vill bara säga att du inte är ensam om ditt problem. Jag har köpt spelet på skiva, installerat men när jag ska ladda in tutorial eller grand campaign eller vad som helst stannar laddninsbaren på halva och blinkar men ljudet går igång. Har man för lite/dåligt av nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

möjligt att ni har för låg prestanda för spelet, verkar kräva en del av vad jag hört (har inte spelet).

annars kan det ju vara andra program som stör spelet, kanske steam då. prova stänga av allt =)

för er som får igång det, är det mycket likt rome total war?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Minimum för spelet är:

Processor: 2.4 GHz

Hårddisk: 15 GB

Ram: 1 GB (XP) / 2 GB (Vista)

Grafikkort: 256mb

Jag har:

Processor: 3.2 GHz

Hårddisk: Tillräckligt

Ram: 1 GB

Har testa med att avsluta lala program och det fungerar ändå inte. Har ni något tips på ett annat RTS spel som utspelar sig under 1700-talet?

Redigerat av Sidney
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Minimum för spelet är:

Processor: 2.4 GHz

Hårddisk: 15 GB

Ram: 1 GB (XP) / 2 GB (Vista)

Jag har:

Processor: 3.2 GHz

Hårddisk: Tillräckligt

Ram: 1 GB

Har testa med att avsluta lala program och det fungerar ändå inte. Har ni något tips på ett annat RTS spel som utspelar sig under 1700-talet?

RTS?

Cossacks: Napoleon Wars - Absolut bästa RTS någonsin. Fast föregångaren var iofs bättre

Age of Empires III

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Aha. Okej.

Tror ni att min laptop klarar spelet?

Processor: AMD x2 Turion ZM-80 2,1 Ghz

Grafikkort: Ati Radeon HD 3650

4GB DDr2 Ram

320 GB hårddisk

Kommer detatt lagga?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...