Racoon14 Skrivet 7 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2009 (redigerat) Hej! Jag funderar på att skaffa en joystick för att köra plan/heli på bf2. Någon som har någon erfarenhet av olika joysticks? Vill inte köpa någon värsting utan typ max 400 kr... Sitter och tittar på Logitech Attack 3 Joystick funkar den bra ihop med bf2 och har den bra kvalitée? Eller finns det någon annan bra joystick? Är det roligare och skönare än med mus+tangentbord? Tack på förhand! EDIT: Har vista.... Redigerat 7 Mars 2009 av Racoon14 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 7 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2009 Hej! Jag funderar på att skaffa en joystick för att köra plan/heli på bf2. Någon som har någon erfarenhet av olika joysticks? Vill inte köpa någon värsting utan typ max 400 kr... Sitter och tittar på Logitech Attack 3 Joystick funkar den bra ihop med bf2 och har den bra kvalitée? Eller finns det någon annan bra joystick? Är det roligare och skönare än med mus+tangentbord? Tack på förhand! EDIT: Har vista.... Nu kan jag inte direkt det där med Joysticks, men JA det är oerhört mkt roligare att spela med Joystick på plan och flygplan. Till och med pansarvagn och buggy är roligare att köra. Testa att köra mot Easy Botar så ska du få se... svårt att sikta med vanliga vapen hahaha! http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=121033 Titta på kommentarerna, kanske besvarar din fråga ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Racoon14 Skrivet 7 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2009 Har typ läst att ''Logitech Attack 3 Joysticken'' inte har ett vridbart skaft, vad gör man när man vrider på skaftet i bf2? Är denna en non recommended eftersom den inte är vridbar, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 7 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2009 Har typ läst att ''Logitech Attack 3 Joysticken'' inte har ett vridbart skaft, vad gör man när man vrider på skaftet i bf2? Är denna en non recommended eftersom den inte är vridbar, eller? Tänk dig att du hovrar över platt mark med en helikopter på BF2. När du vrider skaftet åt höger, så kommer helikoptern att liksom hovra svänga åt höger. Alltså, inte luta eller något.Fattaru? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Racoon14 Skrivet 7 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2009 Har typ läst att ''Logitech Attack 3 Joysticken'' inte har ett vridbart skaft, vad gör man när man vrider på skaftet i bf2? Är denna en non recommended eftersom den inte är vridbar, eller? Tänk dig att du hovrar över platt mark med en helikopter på BF2. När du vrider skaftet åt höger, så kommer helikoptern att liksom hovra svänga åt höger. Alltså, inte luta eller något.Fattaru? Men man svänger väll om man liksom trycker skaftet åt höger? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 7 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2009 (redigerat) Nej, tänk såhär. Trycker du joysticken åt höger så kommer helikoptern att luta sig åt höger och i sin tur flyga åt det hållet. Vrider du på skaftet till höger så kommer nosen att långsamt vrida sig åt höger, fast helikoptern kommer fortfarande stå kvar på samma ställe i luften och inte luta något alls. Som en bil som står stilla men har svängt hjulen åt höger, och sedan långsamt trycker ned gasen och då svänger åt höger. Den lutar inte Förstår du nu? Redigerat 7 Mars 2009 av Justfiwi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Racoon14 Skrivet 7 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2009 Nej, tänk såhär. Trycker du joysticken åt höger så kommer helikoptern att luta sig åt höger och i sin tur flyga åt det hållet. Vrider du på skaftet till höger så kommer nosen att långsamt vrida sig åt höger, fast helikoptern kommer fortfarande stå kvar på samma ställe i luften och inte luta något alls. Som en bil som står stilla men har svängt hjulen åt höger, och sedan långsamt trycker ned gasen och då svänger åt höger. Den lutar inte Förstår du nu? Aa, tack för förklaringen^^ Men då känns det ganska meningslöst att köpa den... Är denna ok? Logitech Extreme 3D Pro PC Joystick fast jag har läst att denna går sönder för typ alla efter några veckor^^ Erfarenhet? Denna då? Saitek Cyborg X Joystick Fast den ser så speazad ut och inte alls skön? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 7 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2009 Nej, tänk såhär. Trycker du joysticken åt höger så kommer helikoptern att luta sig åt höger och i sin tur flyga åt det hållet. Vrider du på skaftet till höger så kommer nosen att långsamt vrida sig åt höger, fast helikoptern kommer fortfarande stå kvar på samma ställe i luften och inte luta något alls. Som en bil som står stilla men har svängt hjulen åt höger, och sedan långsamt trycker ned gasen och då svänger åt höger. Den lutar inte Förstår du nu? Aa, tack för förklaringen^^ Men då känns det ganska meningslöst att köpa den... Är denna ok? Logitech Extreme 3D Pro PC Joystick fast jag har läst att denna går sönder för typ alla efter några veckor^^ Erfarenhet? Denna då? Saitek Cyborg X Joystick Fast den ser så speazad ut och inte alls skön? Om det är som du säger att den går sönder ofta så kör inte den. Den andra verkar faktiskt bra, och utseendet är viktigt^^ Bekvämligheten tror jag också är rätt bra. Men erkänn, min förklaring ägde Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Racoon14 Skrivet 8 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 Nej, tänk såhär. Trycker du joysticken åt höger så kommer helikoptern att luta sig åt höger och i sin tur flyga åt det hållet. Vrider du på skaftet till höger så kommer nosen att långsamt vrida sig åt höger, fast helikoptern kommer fortfarande stå kvar på samma ställe i luften och inte luta något alls. Som en bil som står stilla men har svängt hjulen åt höger, och sedan långsamt trycker ned gasen och då svänger åt höger. Den lutar inte Förstår du nu? Aa, tack för förklaringen^^ Men då känns det ganska meningslöst att köpa den... Är denna ok? Logitech Extreme 3D Pro PC Joystick fast jag har läst att denna går sönder för typ alla efter några veckor^^ Erfarenhet? Denna då? Saitek Cyborg X Joystick Fast den ser så speazad ut och inte alls skön? Om det är som du säger att den går sönder ofta så kör inte den. Den andra verkar faktiskt bra, och utseendet är viktigt^^ Bekvämligheten tror jag också är rätt bra. Men erkänn, min förklaring ägde Men knapparna på spaken ser lite konstiga ut, inte alls sköna.... :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 Jaha, jag tycker dom verkar bra jag... Men satsa på den, den kostar ju ändå inte så mkt. Och senare om du tycker att det är grymt att köra med Joystick så kommer du ändå vilja köpa en nyare, dyrare och bättre. Thats a fact ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 tkr inte att du ska köpa en joystick bara för ett spel. onödigt och dyrt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 tkr inte att du ska köpa en joystick bara för ett spel. onödigt och dyrt.Hen ber inte om vår åsikt, men iaf. Det är nog lugnt värt att köpa en joystick för ca 400:- om det är för ett spel som man spelar väldigt ofta. Om Battlefield 2 är spelet han spelar när han kommer hem, så tycker jag att han ska köpa en joystick om han känner för det. För det är himla mycket roligare att köra flygplan och helikopter med en joystick. Helt annat inlevelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.