Hoppa till innehåll

100% Processonanvändning.

DonaldDuck

Rekommendera inlägg

Innan jag börjar: jag skiver detta på en biblioteksdator med ett normalt tangentond, jag är vsn med mitt G15. så jag gör säkert många stavfel

Hej. För några dagarsen laddade jag ner NOD32 *host*Crackat*host*. Märkte att EKRN.exe tog upp 89-99% processorannvändning så jag avinstallerade det. Men nu så är det hemskt.. att starta datorn tar ungefär 7 min och att logga in 15-22 (före tog det max 1 och en halv min.).. Jag öppnar taskmanager men inga processer tar upp mycket.. prövar att vänta 5 timmar (ja, bokstavligt) och går tillbaka. Det har inte laddat klart när jag kommer tillbaka. Jag öppnar nåt jag inte minna namet på atm, Hela aktivitetshandlaren laggar ihop. jag kan itne klicka på nånting.. och måste starta om. Efter att ha startat om är det EXAKT samma sak.. vad ska jag göra? Jag VET inte hur man förmaterar elr nåt och jag har inte vista skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har förmodligen ett virus eller två som segar ner, det gäller att man tankar ner rätt när det kommer till sådant...

Solution? Virus skanna, om det inte hjälper får du formatera.

Btw, G15 har väldigt normala knappar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har förmodligen ett virus eller två som segar ner, det gäller att man tankar ner rätt när det kommer till sådant...

..jag kan inte göra NÅGOT. om jag klickar på dator så laddar det inte fördigt ens om jag har det och ladda i 16 timmar... (medan jag sover+skolan) så jag kan inte virusskanna

Btw, G15 knapparna är mindre, jag är inte van med att måste flytta händerna så mycjet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst RySs3N

Som collez säger det är nog virus i datorn. och du ska vara noga med vad du laddar ner för något-.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som collez säger det är nog virus i datorn. och du ska vara noga med vad du laddar ner för något-.

15 comments, uppladdadav en mod. 14 kommentarer säger att det funkar perfekt. Kolla min förra post
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

..jag kan inte göra NÅGOT. om jag klickar på dator så laddar det inte fördigt ens om jag har det och ladda i 16 timmar... (medan jag sover+skolan) så jag kan inte virusskanna

Btw, G15 knapparna är mindre, jag är inte van med att måste flytta händerna så mycjet

Prova att starta i felsäkert läge om det går bättre så kan du skanna därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prova att starta i felsäkert läge om det går bättre så kan du skanna därifrån.

Som sagt avinstallerade jag NOD32 när EKRN.exe tog upp 99% processnaändning. och avinstallerade mitt betalade F.-secure fär länge sen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska jag berätta en sak?

Min pappa installerade en dator hemma förut när han satt på internet så kom en mask in och då var det inte roligt!

Han han inte ladda ner virus programmet som är ett ÄKTA nod32.

En mask ligger i datorn och stänger av den efter en viss tid ca 5 min.

Så lägg in ett virus program!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...