Hoppa till innehåll

Gemensam Tutorial-hemsida!


Rekommendera inlägg

Hejsan!

 

Jag tänkte att jag kunde ta och göra en hemsida, som vi sedan kan ladda upp tutorials för olika saker (t.ex om hur man gör en snygg Title i Adobe After Effects.

 

Tänkte att hemsidan skulle innehålla dessa kategorier, och hela sidan samt innehållet ska vara på Engelska:

 

Home, Tutorials, Blog, Downloadable content

 

Ni får gärna tipsa om det fattas nått, nu innan jag börjar att göra menyn (Ska göra designen nu).

 

Skulle vara väldigt tacksam om ni vill sammarbeta och göra tutorials, samt några blogg-skrivare m.m.

 

Är det något jag missat, påminn mig gärna om det :P

 

EDIT: Sidan är Up and running nu och kan besökas här: www.TutorialsFYou.co.nr

 

Så nu är det bara att säga till om ni har någon bra tutorial (som helst finns på youtube eller liknande sida som har "Embed" kod så att man kan infoga videon i hemsidan.

Redigerat av 95alexander95
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså har du nåt sånt system så man kan lägga till tutorials? asså att man har ett system för det?

Och en fråga har du nåt admin system till sidan???

 

Nepp sidan är inte så jätte komplicerad! Tänkte att ni kunde skicka era tutorials via mail så infogar jag det på sidan. Är det en video-tutorial så kan ni ladda upp den på youtube, så kopierar jag därifrån och in till sidan. Intresserad av att skicka en tutorial så kan du göra det till [email protected] (Shit va oseriöst med en hotmail-adress :P xD).

 

Kan göra 1 flash game tutorial =D

 

Men 1 fråga. Vrf är du inte inne på msn så ofta?

 

Och 1 sak till. Jag har lustig röst :visslar:

Mm gör det... Har du något Screen Recording program på datorn så att du kan filma när du gör det? Annars så kan du vell ladda ner ett, för att det bli väldigt tråkigt om man bara skriver text.

 

Vrf jag inte är inne på msn ofta: Jag vet inte, orkar inte vara det! Kanske loggar in senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså nu är det såhär jag har ett tutorial system på min dator och ett admin system....

Administratör systemet håller jag på utvecklar intresserad att testa?^^

 

EDIT: fall du vill veta mer pm mig för jag vill ej att vissa ska veta för mycket^^

Redigerat av datornord
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan göra 1 flash game tutorial =D

 

Men 1 fråga. Vrf är du inte inne på msn så ofta?

 

Och 1 sak till. Jag har lustig röst :visslar:

Mm gör det... Har du något Screen Recording program på datorn så att du kan filma när du gör det? Annars så kan du vell ladda ner ett, för att det bli väldigt tråkigt om man bara skriver text.

 

Vrf jag inte är inne på msn ofta: Jag vet inte, orkar inte vara det! Kanske loggar in senare.

 

Har 1 på youtube. Går det bra?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

LoL, Andrew Kramer tutorials som du manipulerat till dina egna "Wannabe's" :P (Och även tar full credits för)

 

Loggan är även i kass upplösning- Lens Flare ser ju superäckligt ut nu.

 

Gör dina egna tutorials med originellt innehåll som du inte hittar någon annanstans (Vilket tvingar alla att komma till just din sida).

 

(Plus att direktlänkar till program som Webbuilder utan tillstånd är förbjudet)

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tar väl kritiken här istället då..

 

Verkar som han använt något webbbyggar program då koden ser väldigt oproffesionell ut och att CSS'n inte ligger i en egen fil ( Dom flesta webb byggar programmen brukar inte skapa en fil för CSS, utan kör allt i indexen, alltså blir det en väldigt flamsig kod, svårare att hitta saker ).

 

Loggan är förfärlig, särskilt det där ljuset som sticker ut åt höger, ta bort det.

 

Varför har du en reklam banner där? Får du ut något av det? Annars ta bort den, inte snyggt med reklam, särskilt reklam som inte ens hjälper ens sida med t.ex. fler besökare.

Menyn är inte heller trevlig att kolla på, knapparna må vara snygga, men resten är bara uh, ändra gradienten till något mer passande och ändra effekterna så man får en snyggare "look" på det hela, ta bort den där vita rutan som visar vars man är, inte snygg, sen behöver man förmodligen inte en sån om man kan läsa som normala människor och har någon kontroll över vars man klickar.

 

Om det där ska föreställa en blogg, tja, då vet jag inte hur en blogg ser ut ;) Eller visst, man kan kalla det en blogg, men ingen layout på det hela etc. Bara några tomma text nyheter som man lägger till genom att ändra i http://tfu.byethost32.com/Blog.html , väldigt opassande då det är svårare att redigera etc.

 

Skaffa ett NMS eller gör om hela sidan till t.ex. wordpress och ändra layouten till den du har nu, blir enklare att redigera, posta etc.

 

Försök centrera hela sidan eller migrera från fasta pixlar till procent så att du får en "flytande" layout som ändras pga. vilken resolution du har på skärmen, ser mycket snyggare ut.

 

Overall så ser det lite designfattigt ut och innehålls fattigt ut, finns mycket att göras, även lite grå och trist :/ Ingen sida jag skulle besöka dagligen då enligt mig behöver en sida bra med innehåll, bra layout, enkel navigation, användarvänlig etc.

 

Och ja, när jag ser en hemsida som någon har gjort; Då ger jag kritik ;) Bry dig eller bry inte säger jag bara, men för att växa behöver man feedback!

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...