MrFr3drik Skrivet 12 Mars 2009 Rapport Skrivet 12 Mars 2009 Hej Det finns en process i aktivitetshanteraren som heter Systemets Vänteprocess och den segar ner hela datorn. Jag vågar inte avsluta den ifall att datorn krachar. Vad ska jag göra??? Citera
Vitdom Skrivet 12 Mars 2009 Rapport Skrivet 12 Mars 2009 Du ska strunta i den, och lära dig mer eller bara strunta i det. I Windows finns en process som heter Systemets Vänteprocess, den segar INTE ner datorn, den ska du inte röra om du inte fattar vad det är. Citera
fishmaster Skrivet 12 Mars 2009 Rapport Skrivet 12 Mars 2009 Det är vänteprocessen som avgör hur belastad processorn är. Processorn kan inte bara ta en paus när det inte finns något att göra, därför har operativsystemen en lågprioriterad process som 'gör ingenting' som körs när inget annat körs... :) Systemets vänteprocess, sysslar datorn med när det inte gör nåt annat. Processorn gör alltid något, den vilar inte, men i tex Windows görs väldigt mycket bakgrundsjobb som användaren aldrig märker (väntar på musflytt, väntar på tangenttryckningar, väntar på USB-anrop etc etc etc). En hög procent på vänteprocessen visar att processorn inte är särskillt upptagen med annat, utan har tid att "ta en öl"... ;) Om datorn är seg är det vanligtvis bakgrundssaker som tar kraft.. vanligt med antivirus och så som tycker det är en bra idé att köra igång utan din vetskap Citera
g1zm0 Skrivet 12 Mars 2009 Rapport Skrivet 12 Mars 2009 Om inte jag minns helt fel så visar processen Systemets Vänteprocess hur många % av din processor du har kvar att använda innan 100% används. Citera
MrFr3drik Skrivet 13 Mars 2009 Författare Rapport Skrivet 13 Mars 2009 Det står 95-99 CPU och 16kb Fast jag har AVG så det är kanske det som seger ner datorn Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.