isMaNnen Skrivet 13 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2009 (redigerat) Hejsan, De var nu ett tag sen man postade här på fuska.se! Men mitt problem är att när jag stoppar in kabeln i front panelen så märker datorn inte äns av det. På min bärbara dator kommer det upp en liten ruta varje gång jag stoppar i en kabel som säger "En kontakt har anslutits". Vilket inte mi stationäöra dator gör. Båda datorerna använder sig av Vista. (Av någon anledning funkar inte uttagen där bak direkt till ljudkortet. I settings så säger den "Fron jack" är i användning och vilket inte går att ändra på.) Tror det är pga detta som inte heller min mikrofon vill funka (egentligen det jag vill ha svar på). Jag har försökt med allt känns det som, alla olika devices i "Seound recording" och även provat ändra properties i alla olika sound recorders. Jag vet dock att min mikrofon är i "High definition audio device". Men tyvärr vill den ändå inte funka när jag har den som defult. Någon som vet vad problemet är? Jag har provat dra upp Db boost till +30 & volume upp till 100. Jag har inte riktiga versionen av Vista, Tyvärr en fake version. Tack i förhand! :-) *förväntansfull å få mikrofonen att funka* Redigerat 13 Mars 2009 av isMaNnen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 13 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2009 den kanske inte är ikopplad ifram? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
isMaNnen Skrivet 13 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2009 Ja, den är ikopplad fram. Ljudet funkar i hörlurarna men inte mikrofonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.