Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej, jag bygger banor ibland i forge på en helt tom foundry bana och så bygger jag sätter ut vapen och spawnpoints och allt sånt men när jag startar spelet, vi säger som slayer så spawnar man inte där man ska, utan halo "skiter" i mina spawnpoints och så spawnar man bara någonstans på foundry banan. Varför är det så här? Det funkar ibland för mig men inte alltid...

Skrivet

Samma sak för mig. Har funderat på om det är något man ska ändra i inställningarna på själva spawn point saken men jag vet ej...

Skrivet (redigerat)

När du är i forge på t.ex en (som du skrev) helt tom foundry bana: växla till monitor mode, tryck upp menyn (start), tryck på "change game type", och välj den spelstilen (:P) du vill ha. Om du har valt t.ex slayer så kommer du att kunna sätta ut s.k "start points", och du kommer även att kunna radera dem som redan finns på banan. Väljer du t.ex king of the hill, så kommer du kunna bestämma vart själva området ska vara. Det beror alltså på vilken spelstil (:P) du har valt som bestämmer vilka saker banan du kan ändra.

Hoppas att du förstod. :)

Redigerat av Trips
Skrivet (redigerat)

Tror jag har gjort så med dom jag haft problem med, men det kanske jag inte har då. =P

Tack!

Redigerat av Collez
  • 1 år senare...
Skrivet

När du är i forge på t.ex en (som du skrev) helt tom foundry bana: växla till monitor mode, tryck upp menyn (start), tryck på "change game type", och välj den spelstilen (:P) du vill ha. Om du har valt t.ex slayer så kommer du att kunna sätta ut s.k "start points", och du kommer även att kunna radera dem som redan finns på banan. Väljer du t.ex king of the hill, så kommer du kunna bestämma vart själva området ska vara. Det beror alltså på vilken spelstil (:P) du har valt som bestämmer vilka saker banan du kan ändra.

Hoppas att du förstod. :)

Jaahaa, Då fattar man ju vad felet är. Att man inte tänkt på det förut... För nästan alla mina kompisar på LIVE lyckas.
  • Skapa ny...