CrazyBarrie Skrivet 15 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 Ja, jag märkte nyligen att min hårddisk har börjat brumma som tusan. Jag har testat att starta om datorn. Vet inte riktigt vad mer det kan vara för fel <_< Jag har bankat lite på datorn också men det funkade inte häller :huh: Så.. Här det någon som har en ideé vad jag kan göra? Eller e min hårddisk påväg att krasha? :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 15 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 Hårddisken hos min fader har brummat i åratal eller nåt skit, funkar fortfarande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrazyBarrie Skrivet 15 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 Hårddisken hos min fader har brummat i åratal eller nåt skit, funkar fortfarande.Ok, men jag har precis köpt en massa nya delar för att datorn ska vara så tyst som möjligt. Nu kommer detta -.-Men det kanske funkar om jag bara väntar? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhug Skrivet 15 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 Hårddisken hos min fader har brummat i åratal eller nåt skit, funkar fortfarande.Ok, men jag har precis köpt en massa nya delar för att datorn ska vara så tyst som möjligt. Nu kommer detta -.-Men det kanske funkar om jag bara väntar? :huh: Är inte så bra på datorer, men man kan kanske damsuga den? :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 Är du säker på att det är hårddisken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrazyBarrie Skrivet 15 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 (redigerat) Den var redan ren, har redan tittat det också. Men det verkar ha fixxat sig lite nu :o Brummar inte lika mycket. EDIT: WASD @ Ja, jag är helt söker på det. Jag har öppnat och stannat alla fläktar. Igen cd-skiva i etc etc. Så jag är 100% Redigerat 15 Mars 2009 av Contox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 16 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2009 märker du att hårdiskens överföring går segare? I så fall kan det vara att den jobbar för mycket förut och har gått ner i varv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banthafooder Skrivet 17 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2009 Hårddiskar vibrerar alltid lite när de arbetar och då kan vibrationerna fortplanta sig vidare. Skruva fast hårddisken och ha dämpande material som distanser mellan hdn och skruvarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.