Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Okej, idag på morgonen startade jag en Disk Defgramentering som jag gör lite då och då... Och sen när jag kom hem var den inte klar och jag var tvungen att stoppa den och sticka iväg. Då så allting normal ut på datorn, men sen när jag skulle spela efter jag kom hem igen så fick jag en hl2.exe har stått på ett allvarligt fel och måste avslutas... (Jag hade spelat CS dan innan utan problem). Sen har jag inte kunnat spela Counter-Strike: Source, och hittar ingen lösning. Har både ominstallera Steam, samt Half-Life 2 och Counter-Strike: Source. Sen provade jag starta från själva mappen och då får jag errorn: Programmet eller DLL-filen F:\WINDOWS\system32\d3d8thk.dll är inte en giltig Windows-minnesavbildning. Kontrollera detta mot installations disken. Jag har försökt installera en nyare DirectX 9.0c (för det är en DirectX fil sägs det) men det ville heller inte lösa sig... Det finns ingen annan på Internet med exakt samma problem vad jag har förstått för jag har sökt tusen gånger och ingen av Steams Support Guider funkar, någon som har en ide om vad man ska göra? Annars blåser jag datorn (installerar om) på fredag... Skulle vara väldigt tacksam för hjälp som funkar! :)

Skrivet

Har ingen aning. Men det ser ut som att datan har en korrupt fil den inte kan hantera, eftersom den säger det. Jag vet inte hur man hanterar det men pröva att instelera Steam i en annan mapp ifall du inte bryr dig om att ha 2 steam mapper en fake och en riktig.

Du kan ju förstås pröva chkdsk.exe. Start menyn>Run>chkdsk.exe

Det kan ju inte skada, tror jag. Men ifall du ändå ska blåsa datan annars så kan du ju pröva.

• Skapa ny...