WishCookie Skrivet 19 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2009 (redigerat) Hej alla jag vet att jag försökte göra detta spel innan. Men nu har jag mer kunskap om detta. Jo det kommer att vara med strider osv... Spelet görs av programmet RPG Maker xP Ni kan försöka komma på nya eevee utevcklingar. Som jag kanske kan ha med. Det kommer att vara med Fake-pokemon. Alltså pokemon som är blandade med varandra. Om du vill göra några fake pokemon så posta dom här. ---> Posta dom här Team Dim Steel Medlemmar. Leader: Boss 1: Famel (Pokemon Dim steel grunt): World Map: Vad du kan hjälpa till med. 1. Göra pokemon sprites (Posta dom här) 2. Göra sprites till team Dim Steel (Teamet dräkterna ska vara gråa och svarta) 3. Försöka hitta bra musik till spelet. Skicka länken till musik. Får dock inte vara sånger. 4. Göra koder som kan vara användbara till spelet. Just nu finns det inte några buggar. Och jag ska påbörja demo 1 så fort jag har tid. Vilket jag faktiskt kommer att ha mycket av. Story: Pokemon: Klicka på bilden för att se dom. Redigerat 22 Mars 2009 av Moonlamp Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 20 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Hej alla jag vet att jag försökte göra detta spel innan. Men nu har jag mer kunskap om detta. Jo det kommer att vara med strider osv... Spelet görs av programmet Game maker. Ni kan försöka komma på nya eevee utevcklingar. Som jag kanske kan ha med. Det kommer att vara med Fake-pokemon. Alltså pokemon som är blandade med varandra. Om du vill göra några fake pokemon så posta dom här. ---> Posta dom här Vad du kan hjälpa till med. 1. Göra pokemon sprites (Posta dom här) 2. Göra sprites till team Dim Steel (Teamet dräkterna ska vara gråa och svarta) 3. Försöka hitta bra musik till spelet. Skicka länken till musik. Får dock inte vara sånger. 4. Göra koder som kan vara användbara till spelet. Just nu finns det inte några buggar. Och jag ska påbörja demo 1 så fort jag har tid. Vilket jag faktiskt kommer att ha mycket av. Pokemon: Klicka på bilden för att se dom. Sorry för dubbel inlägg. men nu har jag fixat till mig lite mer pokemon. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wetterl Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Om du behöver hjälp med story kan jag fixa, och jag kan redigera sprites om någon blir något missbildad Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 20 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Om du behöver hjälp med story kan jag fixa, och jag kan redigera sprites om någon blir något missbildad Det behövs ej. Men Du kan försöka göra Team Dim Steel sprites. Skulle varit spännande att se dina sprites på Team. Och om du kan så kan du göra Team Dim Steel i 2D format. Du vet vad jag menar med 2D. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Är det här istället för Metal? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 20 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Är det här istället för Metal? Ja eftersom att kuddmannen aldrig jobbar med spelet så tänkte jag starta ett. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 (redigerat) Oj, sorry, jag blandar ihop dig med KM hela tiden, vet inte varför. OnTopic: Jag har uppdaterat min bild med sprites. Redigerat 20 Mars 2009 av Yoshihi Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 20 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Oj, sorry, jag blandar ihop dig med KM hela tiden, vet inte varför. OnTopic: Jag har uppdaterat min bild med sprites. Oki. ^^ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Vilka ska du ha som starters? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 (redigerat) vb Redigerat 20 Mars 2009 av pokemongrabb Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ranjo Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 provade mig på att göra team Dim Steel http://i43.tinypic.com/2yzixbs.png gjorde med 2 huvuden, vet inte vilket som blev bäst =P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
slapparen Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Här är en Eevee utveckling den är av typen Bug och heter Caterpion. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg