Hoppa till innehåll

Min Hemsida: Xela.co.nr [uppdaterad]


swagzter
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 89
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)

Hittade designen som jag hade till "ProgramPizza" låååångt ner i Papperskorgen, så jag gjorde om den lite och såg att den var mycket snyggare än den... är/var ? Jaja, kolla på Xela.se.nu. Jag tror (kmr nämligen inte riktigt ihåg) att jag hade tagit bilderna (typ hörnen på boxarna och det) från någon "gratis-bilder-till-din-hemsida" hemsida och lagt in alla hörn och det i en box med css. Måste bara säga att jag kunde mer html då än vad jag kan nu (har hållit på med WYSIWYG web builder, med t.ex Tutorials F You, jag erkänner). Så jag håller på att plugga html och css som f*n nu och hoppas på att bli duktig. Så jag hoppas ni gillar nya designen (plus att ni inte kommer att behöva scrolla i små boxar). Observera att sidan är långt ifrån klar!

 

OBS! Har stött på många problem med ftp-servern till mitt webbhotell Byethost.com ikväll . Kan hända att sidan inte visas. Hoppas detta problemet fixas.

Redigerat av 95alexander95
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Just nu ser jag sidan i Internet Explorer)

# Bannern är 5cm för hög. Ta bort det onödigt svarta över texten.

# Sen har du onödig svart bakgrund under bannern också.

# Innehållet i menyn och besökare är centrerat. Det ser bättre ut om det inte är det.

# Vad gör "background.gif" för nytta? Du kan ju istället bara använda svart backgrund.

 

Det är bättre att koda sidan snygg istället för att använda bilder. Måste man använda en bild för att få sidan som man vill ha den så är det bara att använda bilden.

Detta är extra viktigt att tänka på om man använder gratis webhotell då dom servrarna oftast inte är lika bra som dom man betalar för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mmm, ska tänka på de där sakerna ELF.

 

Jag har använt vissa färdiga css mallar (använde, eftersom sidan gjorde ett bra tag sen) så att det kan hända att du hittar lite liknande sidor. Jag säger inte att jag inte kodat sidan själv, jag säger att jag har tagit hjälp av internet med många stiler m.m. Men vem har inte tagit hjälp av internet ? Men jag är nöjd, tycker att sidan ser någorlunda bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst ja. Jag ska klaga lite på din källkod :medieval:

# Om du lägger Javascript+CSS koden i egna filer så blir det lättare att hålla reda på koden.

# Du har dubbla head och body taggar. Det är inte bra.

# Lägg alla link taggar på samma ställe så blir det lättare att hålla reda på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...