Vitdom Skrivet 30 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2009 Som jag sa, när du normalt bootar upp datorn(operativsystemet) så använder bara datorn en kärna, där kan man ställa in så att den använder fyra kärnor, och ja, det går såklart fortare att boota upp om man väljer fyra kärnor.Är alla kärnor aktiverade när man kör datorn efter bootningen???? :huh: Det beror på om ditt operativsystem klarar av att hantera alla dina kärnor. Själv använder jag Windows XP Home Edition SP 3 Svenska 32-bit, där är alla mina kärnor och trådar aktiverade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fabulo Skrivet 30 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2009 Som jag sa, när du normalt bootar upp datorn(operativsystemet) så använder bara datorn en kärna, där kan man ställa in så att den använder fyra kärnor, och ja, det går såklart fortare att boota upp om man väljer fyra kärnor. Är alla kärnor aktiverade när man kör datorn efter bootningen???? :huh: Det beror på om ditt operativsystem klarar av att hantera alla dina kärnor. Själv använder jag Windows XP Home Edition SP 3 Svenska 32-bit, där är alla mina kärnor och trådar aktiverade. ok, jag har windows xp professional sp2 32-bit på svenska, bör det funka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.