dalslund Skrivet 24 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 Hejsan jag söker nu något köpbart program som gör att jag kan fjärrstyra datorn hemmifrån ner till ett internetcafé. Så man startar programmet och ansluter till den andra datorn med ip och lösenord eller hur det nu går till. priset spelar ingen roll. Tack på förhand, Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 24 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 TightVNC, gratis och bra :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 24 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 RealVNC funkar med. http://www.realvnc.com/index.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 24 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 Annars kan du ju använda Windows inbyggda fjärrhjälptjänst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 24 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 Köpbart? finns massa gratis, RealVNC som Boffa länkade har jag provat och det funkar felfritt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
typpe Skrivet 24 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 Fjärrskrivbordet fungerar ju. Men köpbart är nog radmin det bästa jag har testat iaf. Enda nackdelen är att man måste installera radmin viewer på dator man ska logga in från. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 24 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 Annars kan du ju använda Windows inbyggda fjärrhjälptjänst.Absolut går det, men dels är det mer advancerat att configuera på rätt sätt, och om man inte vet vad sakerna handlar om kan även säkerheten brista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dalslund Skrivet 27 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 Jo saken är att man ska inte behöva stå på båda datorerna och accepetera en anslutan. Utan bara kunna ansluta till datorn med namn/lösen. Och hälst inte så jätte systemkrävande. Aja skriv alla napp ni vet som är värt att skriva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 27 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 Jo saken är att man ska inte behöva stå på båda datorerna och accepetera en anslutan. Utan bara kunna ansluta till datorn med namn/lösen. Och hälst inte så jätte systemkrävande. Aja skriv alla napp ni vet som är värt att skriva. TightVNC funkar i webläsaren om du har java Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.